106 نفر در برخورد دو قطار در کاستاریکا مجروح شدند

18:08 - 21 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۸۱۱۵
دفتر صلیب سرخ محلی «سن خوسه» پایتخت کشور «کاستاریکا» که در آمریکای مرکزی قرار دارد، اعلام کرد دستکم 106 نفر بر اثر برخورد دو قطار در ناحیه «پاواس» مجروح شدند .
به گزارش گروه بین الملل ، به نقل از خبرگزاری اروپاپرس نوشت، دفتر صلیب سرخ محلی سن خوسه در مورد وضعیت مجروحان توضیح داد حال پنج نفر از جمله دو راننده قطارها و دستیار آنها وخیم است، 33 نفر در وضعیت با ثبات قرار دارند و 68 نفر دیگر جراحت های سبک تری دارند .

از سوی دیگر، موسسه قطارهای کاستاریکا موسوم به «اینسوفر» اضافه کرد که دو قطار از جلو در یک پیچ در محلی که با محل وزارت کشاورزی و دامداری 500 متر فاصله دارد، با هم برخورد کردند و عملیات نجات مسافران و خارج کردن قطارها از خط راه آهن سه ساعت طول کشید .

 «گیئرمو سانتانا» رئیس اینسوفر در این رابطه ، خطای انسانی را دلیل این سانحه بیان کرد و گفت :همه شواهد حاکی از خطای انسانی است و ما این موضوع را بررسی خواهیم کرد چرا که فقدان ارتباطات رادیویی ، می تواند یکی از دلایل آن باشد .

«لوییس گیئرمو سولیس» رئیس جمهوری کاستاریکا نیز اعلام کرد که این سانحه تاسف بار، وی را بسیار نگران کرده است .

وی افزود: همانند هرگونه سانحه مشابه که پیچیده است و مجروحان بسیاری را بر جا گذاشته است، هنوز اطلاعات قابل اعتمادی در مورد آنچه اتفاق افتاده است، وجود ندارد و دو قطار به صورت بسیار فجیعی با هم برخورد کردند و ما نیاز به توضیحات داریم .



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *