رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عمار حکیم: تغییر کابینه دولت غافلگیر کننده بود، ما نیز ملاحظاتی داریم

19:35 - 14 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۵۰۰۳
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق اعلام کرد که نسبت به تغییر کابینه دولت غافلگیر شده ایم و ما نیز در این خصوص ملاحظاتی داریم.
به گزارش گروه بین الملل ، به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، عمار الحکیم رییس مجلس اعلای عراق که بار دیگر به عنوان رییس این مجلس انتخاب شده است، افزود: کشور در بحران شدیدی قرار دارد و ما باید برای بازگشت عقلانیت در روند سیاسی کشور تلاش کنیم.
وی گفت: در صورت به بن بست کشیدن تلاش ها سیاسی، تمام انتخاب ها روی میز خواهد بود.

در همین حال «حمید معله» سخنگوی مجلس اعلای اسلامی عراق امروز درباره طرح اصلاحات کابینه دولت عراق اعلام کرد که این اصلاحات نباید دولت را ضعیف کرده و باعث افزایش اختلافات سیاسی در کشور شود.

معله همچنین با اشاره به نقش برجسته مرجعیت دینی در حفظ دست آوردهای سیاسی، نقش مرجعیت دینی را در حفظ کشور مهم ارزیابی کرد.

حیدر العبادی از تابستان گذشته که اعتراض های عمومی نسبت به خدمات و نیز وضعیت روبه وخامت اقتصادی شروع شد و مرجعیت عراق نیز از آن حمایت کرد، یک طرح اصلاحی ارائه کرد که بعد از ماه ها، با توفیقی همراه نشد.

وی اعلام کرد که قصد دارد یک دولت تکنوکرات غیر حزبی تشکیل دهد و از پارلمان نیز خواستار اعطای اختیارات ویژه شد که با آن مخالفت های زیادی صورت گرفت.

این در حالی است که تلویزیون دولتی عراق روز پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود که نخست وزیر عراق فهرست کاملی از اعضای کابینه خود را به رئیس پارلمان این کشور به منظور موافقت با آن تقدیم کرده است.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *