هیئت‌های تجاری کدام کشورهای اروپایی پس از اجرایی شدن برجام عازم ایران شدند

11:36 - 05 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۲۴۱۴
دسته بندی: سیاست
بامداد 26 دی ماه 94برابر با 16 ژانویه 2016 بود که پس از مختومه شدن پرونده "پی ام دی" در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سند برجام عملیاتی شد و به موجب آن ورود هیئت‌های تجاری اروپایی به کشورمان تشدید شد.
هیئت‌های تجاری کدام کشورهای اروپایی پس از اجرایی شدن برجام عازم ایران شدند- گروه سیاسی: بامداد 26 دی ماه 94برابر با 16 ژانویه 2016 بود که پس از مختومه شدن پرونده "پی ام دی" در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سند برجام عملیاتی شد و به موجب آن ورود هیئت‌های تجاری اروپایی به کشورمان تشدید شد؛ هیئت‌هایی که در راس آن‌ها مقامات عالی رتبه دولتی قرار داشتند و هدف از سفرشان به ایران را بررسی جوانب و فراهم آوردن مقدمات سرمایه گذاری در کشورمان عنوان کردند. 

مقام معظم رهبری در روز 20 اسفند 1394 در دیدار اعضای مجلس خبرگان ضمن تشریح و تبیین ضربات و صدماتی که غربی‌ها در طول سالیان دراز به کشور ما وارد آورده اند، به ورود هیئت‌های تجاری اروپایی به کشورمان اشاره کردند و گفتند:«اکنون رفت و آمدهایی از طرف غربی‌ها انجام می‌شود اما این رفت و آمدها تاکنون هیچ اثر مثبتی نداشته است و باید در عمل مشخص شود که این رفت و آمدها چه تأثیری دارند وگرنه صرفاً تفاهم بر روی کاغذ فایده‌ای ندارد».

در ادامه به هیئت‌های تجاری اروپایی که پس از عملیاتی شدن برجام(26 دی 94) وارد ایران شدند، اشاره می‌کنیم:

شامگاه سه شنبه 13 بهمن 1394 "فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر خارجه آلمان در راس یک هیات سیاسی ، اقتصادی و مطبوعاتی وارد تهران شد.

وزیر خارجه آلمان25 مهر ماه 94 نیز پس از نهایی شدن توافق هسته ای ایران با کشورهای 1+5 به تهران آمده بود.

 طی سال گذشته میلادی، 10 هیات بزرگ سیاسی و اقتصادی آلمان از جمهوری اسلامی ایران دیدار و با مسئولان ذی ربط  گفت‌وگو و مذاکره کردند.

18 بهمن 94، «الکسیس چیپراس» نخست وزیر یونان در صدر هیأتی بلندپایه سیاسی، اقتصادی و تجاری وارد تهران شد؛ 50 نفر از صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی و تجاری یونانی نخست وزیر این کشور را در این سفر همراهی کردند.

در سفر نخست وزیر یونان به تهران، توافقنامه‌هایی در زمینه ساخت و ساز مسکن و جاده و راه سازی، مواد غدایی، تولیدات کشاورزی، گردشگری، صنعت دارویی و داروسازی، تبادلات ارزی و بانکی و توسعه روابط فرهنگی بین دو کشور منعقد شد.

در 7 اسفند 94، "یوهان اشنایدر آمان" رئیس جمهوری کنفدراسیون سوئیس در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی و علمی وارد تهران شد.

دهها نفر از صاحبان صنایع بزرگ، سرمایه گذاران و روسای بزرگ‌ترین شرکت‌های سوئیسی، رئیس جمهور این کشور را  در سفر به تهران همراهی کردند؛ در این سفر علاوه بر مذاکره روسای جمهوری و هیأت‌های دو طرف، موافقتنامه‌هایی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تسهیل مراودات بانکی، سیاسی، حقوقی و فرهنگی میان دو کشور به امضا رسید.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *