برگزاری جشنواره نوروز با حضور دیپلمات های مقیم مالزی

19:20 - 04 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۲۲۲۵
دسته بندی: سیاست
جشنواره سال نو خورشیدی و نوروز شب گذشته با حضور دیپلمات های خارجی مقیم مالزی و مقامات محلی در کوالالامپور پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا برگزار شد.
برگزاری جشنواره نوروز با حضور دیپلمات های مقیم مالزیبه گزارش گروه سیاسی ، جشنواره سال نو خورشیدی و نوروز شب گذشته با حضور دیپلمات های خارجی مقیم مالزی و مقامات محلی در کوالالامپور پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا برگزار شد.

این آیین به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی و با همکاری رایزنی فرهنگی در محل این رایزنی در کوالالامپور برگزار شد.

در این مراسم 'مرضیه افخم' سفیر کشورمان ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان، توضیحاتی در مورد تاریخ هجری شمسی، آداب و رسوم ایام سال نو و نوروز ارائه کرد و ثبت نوروز به عنوان یک مناسبت بین المللی و میراث معنوی فرهنگی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2010 را مورد اشاره قرار داد.

مجمع عمومی سازمان ملل سال 1388 با تصویب قطعنامه ای روز اول فروردین را تحت عنوان فرهنگ صلح به عنوان روز جهانی نوروز به تصویب رساند و در تقویم خود جای داد.

در جشنواره نوروز در مالزی با حضور دیپلمات های خارجی، دانش آموزان مدرسه جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور نیز با لباس های محلی ایرانی هفت سین را به زبان انگلیسی معرفی کردند که مورد استقبال حضار قرار گرفت.

در این مراسم همچنین گروه موسیقی 'همنوازان فاخته' چند قطعه موسیقی کلاسیک ایرانی را اجرا کرد و در پایان با غذاهای ایرانی از شرکت کنندگان پذیرایی شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *