برگزاری اجلاس 'یورو مدیترانه' با حضور 36 کشور در اسپانیا

18:59 - 24 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۹۳۳۰
نمایندگان و وزیران امور خارجه 28 کشور اتحادیه اروپا و 8 کشور حاشیه مدیترانه از امروز دوشنبه در کنفرانس 'یورو مدیترانه' برای بحث در مورد سیاست همسایگی اتحادیه اروپا در بارسلون اسپانیا، شرکت می کنند .
به گزارش گروه بین الملل ، به نقل از نشریه های «دیپلمات» و «لا وانگواردیا»، در این کنفرانس که امروز و فردا سه شنبه ادامه خواهد داشت، همه کشورهای اتحادیه به همراه مراکش ،الجزایر ، تونس ، مصر ، فلسطین، رژیم صهیونیستی، اردن و لبنان حضور دارند. به گفته برگزار کنندگان ، این اجلاس در زمینه توسعه اقتصادی و اجتماعی و همبستگی برای مدیترانه برگزار خواهد شد.

در این مذاکرات ، دو ابتکار از سوی کشورهای اروپا و مدیترانه (euromed )، برای تشویق سرمایه گذاری لازم جهت کمک به رشد فراگیر در دریای مدیترانه عرضه خواهد شد. این کنفرانس توسط این نهاد و دو موسسه بخش خصوصی سازمان دهی شده است.

نکته اصلی در این سمینار،بحث در مورد چالش هایی مانند مبارزه با تروریسم اسلامی ، انرژی ، مهاجران افزون بر مشارکت بازیگران اصلی در توسعه اقتصادی و اقتصاد اجتماعی هر دو ساحل دریای مدیترانه، عرضه پروژه های EDILE وEMIPO خواهد بود که به اتفاق آراء در روز 27 ماه نوامبر گذشته مورد تایید کشورهای عضو قرار گرفت.

EDILE یا توسعه اقتصادی از طریق فراگیر و توانمند سازی محلی، توسط هفت شریک مدیترانه ای ANIMA راه اندازی شده و پیشنهاد ایجاد ارزیابی و استفاده از مهر رسمی ارائه شده است که سرمایه گذاری و تاثیر مثبت محلی آنرا، به منظور پشتیبانی از سرمایه گذاران و سازمان های مسئول برای مشاوره و مقررات سرمایه گذاری عرضه می کند.

این پروژه برای ارتقای سطح همکاری بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در منطقه بوده و دارای بودجه 7/1 میلیارد یورویی می باشد، که توسط اتحادیه اروپا تامین مالی و مشارکت می شود.

از سوی دیگر ، اعلام شده که لیبی و سوریه به این کنفرانس دعوت نشده اند زیرا به دلیل تنش هایی که گریبانگیر این کشورها شده سخنگویان مناسبی ندارند . افزون بر آن ، یونان ، انگلیس ، ایرلند ، بلغارستان ، فنلاند و لیتوانی اعلام داشتند که وزرای امور خارجه خود را به این اجلاس اعزام نمی کنند اما نمایندگان دیگری از این کشورها در اجلاس حضور خواهند داشت .



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *