رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نظارت بر خریدهای نظامی ایران در قالب برجام پذیرفته نیست

21:40 - 21 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۷۵۴۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعضی از بخش‌های کشور از نظارت‌های در قالب برجام مستثنی هستند، گفت: وزارت دفاع و بخش‌های نظامی از این موضوع مستثنی شده‌اند، چون ما نمی‌پذیریم که سایر کشورها بر خریدهای نظامی کشور نظارت کنند.
نظارت بر خریدهای نظامی ایران در قالب برجام پذیرفته نیستبه گزارش گروه سیاسی ،منصور حقیقت پور طی مصاحبه‌ای با اشاره به خرید اقلام دو منظوره توسط ایران پس از اجرای برجام، اظهار داشت: کشورهایی که می خواهند اقلام دو منظوره را به ایران بدهند باید از کانال مقرر در برجام مجوز بگیرند.

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این اقدام برای اعمال نظارت بر استقرار و به کار گیری تجهیزات دو منظوره در جائی غیر از موضوعات هسته ای است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقع ما پذیرفته ایم که این کشورها نظارت کنند تا متوجه شوند که این تجهیزات دو منظوره در کجا مستقر شده است. برای مثال در خرید تجهیزات لازم برای پتروشیمی، آن ها می توانند بر محل استفاده آن تجهیزات نظارت کنند.

حقیقت پور با بیان اینکه بعضی از بخش های کشور از اقدامات این چنینی مستثنی هستند، گفت: وزارت دفاع و بخش های نظامی از این موضوع مستثنی شده اند، چون ما نمی پذیریم که سایر کشورها بر خریدهای نظامی ما نظارت کنند.

وی افزود: ما برای اینکه در شرایط غیر نظامی تجهیزات مورد نیاز خود را به راحتی تهیه کنیم و سایر کشورها گمان نکنند که می خواهیم در بخش هسته ای استفاده کنیم، این اجازه را به آن ها می دهیم تا نظارت هایی را انجام دهند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *