۱۰ فدراسیون بودجه‌ کامل دریافت کردند/ هدف‌گذاری امسال افتتاح 500 پروژه ورزشی بود

12:45 - 14 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۴۰۶۷
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
معاون توسعه مالی و پشتیبانی وزارت ورزش از پرداخت بیش از ۱۰۰ درصد بودجه مصوب به چند فدراسیون ورزشی خبر داد.
به گزارش ، مناف هاشمی که به عنوان میهمان در برنامه ورزش و مردم حضور داشت، در خصوص اعتبارات دریافتی از دولت و میزان پرداخت آن به فدراسیون‌ها اظهار داشت: سال 94 سخت‌ترین سال مالی دولت در 37 سال گذشته بود که این مسئله بر روی ورزش نیز تأثیرگذار بود. دولت در حوزه اعتباری و بودجه‌ای در سال قبل از المپیک کم نگذاشت و 92.5 درصد اعتبارات جاری را از دولت گرفته‌ایم. در حوزه عمران ما نتوانستیم توفیقات حوزه جاری را داشته باشیم. در واقع قادر نشدیم که بیش از 35 درصد در حوزه زیرساخت‌ها جذب کنیم. البته قول‌هایی که داده شده قطعاً عملی خواهد شد.
 
وی افزود: هدفگذاری ما درسال جاری افتتاح 500 پروژه ورزشی بود که تا کنون 350 پروژه افتتاح شده است. ما سعی کردیم در افتتاح این پروژه‌ها از مواردی همچون ماده 180 و غیره استفاده کنیم و برهمین اساس افتتاح 500 پروژه تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.
 
معاون توسعه مالی و پشتیبانی وزارت ورزش ادامه داد: در حوزه فدراسیون‌ها سعی برآن بوده که تعهدات را عملی کنیم. 10 فدراسیون بین 95 تا 100 درصد بودجه خود را دریافت کرده‌اند همچنین به چند فدراسیون بیش از 100 درصد بودجه پرداخت شده است. آمار پرداختی به کشتی نزدیک به 100 درصد بوده است. که تا پایان سال آن را کامل خواهیم کرد ضمن اینکه سایر فدراسیون‌ها نیز بیش از 80 درصد بودجه خود را تاکنون دریافت کرده‌اند.
 
هاشمی عنوان کرد: اگر دولت هزار تومان پول می‌دهد باید بتوانیم به همان اندازه نیز منابع مالی جذب کنیم. در کشتی 10 برابر و در والیبال 5 برابر بودجه‌ای که به آنها پرداخت می‌شود از سایر منابع جذب شده است. در فوتبال نیز اگر 10 تومان می‌دهیم باید 70-80 تومان آورده داشته باشند. بودجه همه فدراسیون‌ها 100 میلیارد تومان است اما هزینه‌های آنها از این رقم بسیار بیشتر است. برهمین اساس نیز در هیئت رئیسه فدراسیون‌ها از افراد اقتصادی حضور دارند تا منابع مالی جذب فدراسیون‌ها شود.
 
وی خاطرنشان کرد: اعتبارات دولت در حدی نیست که همه مشکلات را حل کند. هنوز عقب ماندگی‌های 20، 30 و 50 ساله در ورزش وجود دارد. که ما باید بتوانیم با جبران آنها به سطح کشورهای پیشرفته برسیم. دراین باره آن بخش‌هایی که می‌توانند کمک حال دولت باشند باید به میدان بیایند.
 
معاون توسعه مالی و پشتیبانی وزارت ورزش در خصوص کمک‌های خیرین گفت: خیرین ورزشی 100 پروژه را برای افتتاح در اختیار دارند که ما قرار است روز 19 اسفند از آنها تقدیر کنیم. بخش خصوصی نیز مقوله دیگری است که پروژه‌های نیمه تمام را در اختیار آنها قرار داده‌ایم تا بتوانند آنها را افتتاح و چند سال پس از آن نیز از آن بهره برداری کنند.
 
هاشمی درباره وضعیت ورزشگاه نقش جهان گفت: اگر با بودجه دولتی می‌خواستیم پروژه نقش جهان را افتتاح کنیم این کار 15 سال طول می‌کشید اما خوشبختانه شرکت فولاد و وزارت وارد گود شدند و قرار است نقش جهان سال آینده افتتاح شود، البته تکمیل این پروژه نیز براساس فازبندی‌ها صورت خواهد گرفت. ما 210 پروژه دیگر را با بخش خصوصی صحبت کردیم که کار تکمیل آنها را انجام بدهند. تمام این تلاش‌ها برای سلامتی در ورزش و انجام فعالیت‌های ورزشی است. در این شرایط فکر می‌کنم سال آینده پروژه‌های اصلی اصفهان و بوشهر افتتاح شوند.
 
وی  ادامه داد: در اصفهان علاوه بر پروژه‌های در اختیار داده شده به بخش خصوصی خیرین نیز چند پروژه را در اختیار دارند و احتمالاً سال آینده هیچ پروژه نیمه کاره‌ای در این استان نخواهیم داشت.
 
معاون توسعه مالی و پشتیبانی وزارت ورزش درباره وضعیت صندوق قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی که حتی گفته می‌شد قرار است تبدیل به بانک شود تصریح کرد: این صندوق در سال 82 شکل گرفت و قرار بود در قالب بانک یا موسسه مالی فعالیت کند. ما در طول دو سال گذشته نیز به دنبال این بودیم که این مسئله را محقق کنیم. البته برای تبدیل شدن به بانک 200 میلیارد تومان و برای تبدیل شدن به بیمه 150 میلیارد تومان سرمایه نیاز بود که عملاً در شرایط فعلی امکان پذیر نبود. اخیراً با پیگیری وزیر ورزش و رئیس جمهور قرار شده که 20 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولت به صندوق پرداخت شود. اگر این صندوق توانایی مشارکت با بخش خصوصی را داشته باشد می‌تواند شرایط ایجاد بانک را به وجود آورد.
 
هاشمی عنوان کرد: علاوه بر تعداد زیاد ورزشکارانی که فعالیت دارند بیش از 100 هزار نفر نیز پشتوانه آنها در طول این سال‌ها بودند که بلاتکلیف هستند مگر وزیر ورزش به چند نفر از آنها می‌تواند سربزند؟ بنابراین امیدواریم بتوانیم با حمایت دولت یک پایه اقتصادی برای صندوق ایجاد کنیم که از طریق آن کارهای خوبی صورت بگیرد.
 
وی درباره برگزاری مراسم تقدیر از مدال آوران گفت: با توجه به شرایطی که در کشور وجود داشت به نظر می‌رسد این مراسم در اردیبهشت برگزار می‌شود و قرار است برای مدال آوران سالهای 93 و 94 20 میلیارد تومان جایزه به صورت حواله سکه و پول پرداخت شود. باید به این نکته نیز اشاره کنم که در طول دو و نیم سال گذشته دو بار مراسم تقدیر و همچنین چند مراسم کوچکتر از آن برگزار شده است.
 
مناف هاشمی گفت: تفاهم‌نامه بین فدراسیون‌ها و وزارت ورزش 2 معنی دارد. از طرفی رئیس فدراسیون باید تعهد کند به اندازه بودجه وزارت ورزش، آورده باشد  و هم اینکه وزارت ورزش پاسخگوی پرداخت‌ها خواهد بود. ارتباط ما با حوزه‌های جوانان، عمومی و قهرمانی یکسان است اما حوزه قهرمانی چون به شادی بزرگان و آحاد مردم مربوط می‌شود، مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد.
 
معاون توسعه مالی و پشتیبانی وزارت ورزش ادامه داد: بودجه ما نسبت به سال قبل 2 برابر شده اما همچنان کافی نسیت و ما برای پیشکسوتان و ورزش همگانی، نیاز به بودجه بیشتری داریم. ما امیدواریم در بودجه سال 95، مبلع بیتشری به ما اختصاص داده شود. تفکیک جنسیتی در ورزش قهرمانی و همگانی معنی ندارد و ما حتی بودجه متمرکز جداگانه‌ای در اختیار معاونت بانوان قرار دادیم تا دست ایشان برای استعدادیابی یا امور دیگر باز باشد.
 
هاشمی در پایان گفت: ورزش یک فعالیت اجتماعی و فرهنگی است که ارتباط خوبی با محیط زیست دارد.
 
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *