رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گفت و گوی تلفنی وزیران خارجه روسیه و چین درباره مساله کره شمالی

20:42 - 12 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۳۷۰۱
وزیران امور خارجه روسیه و چین در گفت و گویی تلفنی در خصوص مساله هسته ای کره شمالی و قطعنامه ای که برای تحریم این کشور در شورای امنیت ارائه می شود، گفت و گو و مذاکره کردند.
به گزارش گروه بین الملل  ، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» و «وان ایی» وزیران خارجه روسیه و چین روز چهارشنبه درباره دورنمای اوضاع شبه جزیره کره با توجه به پیش نویس قطعنامه کره شمالی که در شورای امنیت مورد توافق قرار گرفته است، تبادل نظر کردند.

بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، امروز در شورای امنیت پیش نویس قطعنامه کره شمالی مطرح و مورد بررسی قرار می گیرد که در آن تحریم هایی علیه این کشور به دلیل آزمایش هسته ای و پرتاب موشک فضایی پیش بینی شده است.

وزیران خارجه روسیه و چین در گفت و گوی تلفنی امروز همچنین توافق کردند در مساله هسته ای کره شمالی و تامین امنیت منطقه شمال شرق آسیا هماهنگی و همکاری داشته باشند.

دو طرف همچنین در خصوص مسایل سوریه و موضوع های دوجانبه روسیه و چین گفت و گو و تبادل نظر کردند.

کره شمالی روز ششم ماه ژانویه گذشته آزمایش هسته ای انجام داد و مقام های این کشور اعلام کردند بمب آزمایش شده هیدروژنی بوده است. بمب هیدروژنی به مراتب قویتر و مخرب تر از بمب هسته ای است.

این کشور روز ششم ماه فوریه نیز موشک فضایی حامل ماهواره به فضا پرتاب کرد. اما آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند که موشک پرتاب شده در واقع تمرینی برای موشک های قاره پیما بوده است که توسط پیونگ یانگ انجام گرفته و اقدامی خصمانه محسوب می شود و با توجه به ممنوعیت ازمایش موشکی این کشور از سوی شورای امنیت باید مجازات شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *