سوریه: اظهارات مقام های عربستانی بیانگر نقش ویرانگر ریاض در منطقه است

20:57 - 10 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۲۶۴۱
یک منبع رسمی در وزارت امورخارجه سوریه تاکید کرد که اظهارنظر مقام های عربستان در واقع ادامه نقش ویرانگر این کشور علیه کشورها، ملت های عربی و اسلامی، امنیت و ثبات در جهان است.
به گزارش گروه بین الملل ، به نقل از پایگاه رسمی سوریه (سانا)، ملت سوریه به اظهارات سخیف مقام های عربستان که بازتاب دهنده عقب افتادگی و توحش این رژیم است، به چشم حقارت می نگرد.
این منبع وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: اظهارات تکراری عادل الجبیر درواقع، بازتاب سخنان مقام های اسراییل و آمریکا است.

این منبع وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: اظهارات الجبیر درخصوص طرح «ب»، تنها خیالی در اذهان آل سعود است، چرا که عربستان تنها ابزاری در دستان رژیم صهیونیستی و آمریکا است و اوامری را که به آنها دیکته می شود، رژیم آل سعود اجرا می کند.

این منبع با یادآوری اینکه اظهارات وزیر خارجه عربستان نقض آشکار قطعنامه 2286 شورای امنیت سازمان ملل متحد است، تاکید کرد: این اظهارات درواقع تلاش هایی برای به شکست کشاندن توقف درگیری و آتش بس و افزایش روحیه ایادی خود در سوریه است.
در ادامه این بیانیه آمده است: حکام سعودی باید به دلیل ارتکاب کشتار دسته جمعی علیه ملت یمن، مانند جنایت کاران رژیم صهیونیستی و به عنوان جنایت کار جنگی در دیوان بین المللی کیفری حضور یابند.

این بیانیه تصریح کرد: سوریه از تشکیل کمیته بین المللی جنایت های جنگی که عربستان در یمن مرتکب آن شده است، به شدت حمایت می کند، چرا برهمگان روشن شده که نقش رژیم سعودی، آسیب رساندن و ضربه زدن به ملت عرب و ثبات و امنیت آنها است.

عادل الجبیر وزیر امورخارجه عربستان روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی با کریستین ینسن همتای دانمارکی خود که به ریاض سفر کرده، بدون اشاره به دخالت های عربستان در امور کشورهای منطقه و حمایت از گروه های تروریستی تکفیری، برای چندمین بار بر کنارگیری اسد از راس دولت قانونی سوریه تاکید کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *