پولی که ایران بابت توافق دریافت می‌کند کم‌تر از 50 میلیارد دلار است

8:15 - 05 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۹۷۵۸
وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی در نشست کمیته روابط خارجی سنا گفت که پولی که ایران بابت توافق دریافت می‌کند کم‌تر از 50 میلیارد دلار است.
جان کری: آمریکا، ایران و روسیه در حال تبادل نظر پیرامون جزئیات مذاکرات صلح سوریه هستندبه گزارش گروه بین الملل ؛جان کری طی سخنانی در نشست کمیته روابط خارجی سنا گفت: فرایند انتقال سیاسی در سوریه می تواند تا چند ماه آینده انجام شود.

وی افزود: این فرایند سیاسی مشروط بر ادامه آتش بس بوده به نحوی که همه طرف ها بر سر میز مذاکره حاضر شوند.

 وزیر امور خارجه آمریکا با اعلام حمایت خود از مذاکرات سوریه گفت: این مذاکرات به جلو می رود چرا که آمریکا، ایران و روسیه در حال تبادل نظر بر سر جزئیات آن هستند.
 
کری همچنین بار دیگر ادعاهای خود را در خصوص کناره گیری بشار اسد از قدرت تکرار کرد و گفت رئیس جمهور روسیه اعلام کرده است به طی شدن انتقال قدرت متعهد است اما درباره اسد مردم سوریه باید تصمیم بگیرند.

گفته می شود، جلسه استماع عمومی کمیته روابط خارجی سنا، درست یک روز پس از توافق واشنگتن و مسکو بر سر آتش بس در سوریه انجام شد. 

جان کری در بخش دیگری از سخنانش گفت: میزان مبلغی که ایران با اجرای توافق هسته ای دریافت خواهد کرد کمتر از 50 میلیارد دلار است.

کری در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در پاسخ به سوالی درباره گزارشهای ضد و نقیض در خصوص داراییهایی که ایران دریافت خواهد کرد گفت:  این دارایی ها کمتر از 50 میلیارد دلار است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *