"وزارت زراعت افغانستان" از برداشت ۴ تُن زعفران در سال جاری خبر داد

2:05 - 05 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۹۲۳۲
مسئولان وزارت زراعت و آبیاری اعلام کردند که امسال در ۲۴ ولایت افغانستان حدود ۴ تن زعفران جمع‌آوری خواهد شد.
به گزارش سرویس بین الملل وزارت زراعت و آبیاری افغانستان اعلام کرد که امسال در 24 ولایت کشور زعفران کشت شده است و برداشت زعفران امسال از سال گذشته بیشتر خواهد بود.
 
وزارت زراعت و آبیاری با بیان اینکه امسال بیش از 4 هزار کیلوگرم زعفران برداشت خواهد شد گفت: گفته می‌شود که بیشتر کشاورزان علاقمند به کشت زعفران هستند لذا خواهان حمایت بیشتر دولت از کشت زعفران هستند.
 
وزارت زراعت و آبیاری با بیان اینکه امسال زعفران در 900 هکتار زمین در 24 ولایت کشور کشت شده اظهار داشت: احتمال میرود که امسال بیش از 4 هزار کیلوگرم زعفران برداشت شود.
 
این وزارت تأکید کرد: برنامه‌های اثرگذاری برای آگاهی کشاورزان در ولایت‌های کشور در نظر گرفته‌ و نیز ماشین‌های پیشرفته‌ای را برای برداشت بهتر زعفران توزیع کرده است.
 
لطف‌الله راشد سخنگوی وزارت زراعت و آبیاری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ها نشان‌ می‌دهد که امسال بیش از 4 هزار کیلوگرم زعفران برداشت خواهد شد که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
 
وی همچنان افزود: این وزارت امسال به 200 کشاورز برای کشت زعفران آموزش داده و برنامههای گسترده دیگری را برای افزایش برداشت زعفران انجام داده است.
 
شبکه طلوع با انتشار این خبر نوشت: برخی کارشناسان می‌گویند که زعفران افغانستان از کیفیت خوبی برخودار است و باید حکومت برای زعفران بازاریابی لازم را انجام دهد تا بیشتر کشاورزان تشویق شوند تا زعفران کشت کنند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *