رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تخصص و تعهد دو فاکتور مهم در عملکرد مطلوب خدمات شهری است

13:29 - 02 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۸۴۶۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
بدری گفت: دارا بودن تخصص مدیریت شهری و عمرانی لازمه اولیه کار در شورای شهر است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان لرستان، جعفر بدری رییس کل دادگستری لرستان به همراه جمعی از معاونین و دادستان مرکز استان با حضور در جلسه مدیریت شهری شورای شهر خرّم آباد اظهار کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری به عنوان متولیان اصلی احقاق حقوق شهروندی بایستی تمامی جوانب خواسته های عموم مردم را مد نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: آنها باید همواره سعی کنند با همکاری مردم شهری آباد، زیبا و قانونمدار را اداره کنند. جناح بازی و اعمال نفوذ برخی افراد خارج از مجموعه بزرگترین آسیبی است که می تواند در کار شهرداری ها و شورای اسلامی شهر اختلال ایجاد کند.

رییس شورای قضایی استان افزود : دارا بودن تخصص مدیریت شهری و عمرانی لازمه اولیه کار در شورای شهر است. تخصص های غیر مرتبط با مدیریت شهری چه ارتباطی با کار فنی و عمرانی شهرداری و شورای شهر دارد؟!

وی تخصص و تعهد را دو فاکتور مهم در عملکرد مطلوب خدمات شهری معرفی کرد و خاطر نشان کرد: " بایستی در شهرداری ها حقوق شهروندی همچون دیگر کمسیون های شهری به صورت یک کمسیون مجزا اداره شود تا درصورت نیاز شهروندان بتوانند شکایت های خود را قانونی مطرح کرده و از خدمات آن بهره مند شوند. هرچند احقاق حقوق امری مشکل است لیکن با مدیریت کارآمد دستیافتنی است.   

بدری در پایان با اشاره به اهمیت زیباسازی شهری در جذب گردشگر بیان کرد: جلب توریست در صنعت گردشگری دارای سبک هایی است و یک از این سبک ها تبلیغات به واسطه زیباسازی شهری است. داشتن شهری زیبا علاوه براینکه حق مردم است یکی از بسترهای لازم در جذب گردشگر و کسب درآمد اقتصادی در صنعت گردشگری است.

وی ادامه داد:  تبلیغات به واسطه داشتن شهری که از مرفولوژی شهری مناسبی برخوردار است می تواند برگ برنده در صنعت گردشگری باشد و خوشبختانه خرم آباد لرستان با سبقه فرهنگی و تمدنی درخشان در این خصوص مستعد سرمایه گذاری است. شهرداری حتی اگر از بودجه کافی برخوردار نیست با جذب سرمایه گذار می تواند موفق عمل کند و مجموعه قضایی استان با تمام توان از این رویه حمایت خواهد کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *