نحوه ساماندهی و اداره مزار شهدای گمنام در سراسر کشور

13:15 - 29 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۷۱۶۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه چهارمین جلسه هیئت امنای بنیاد حفظ آثار نحوه ساماندهی و اداره مزار شهدای گمنام در سراسر کشور را تشریح کرد و اظهار داشت: این شکل ادراه کردن یادمان ها علاوه بر زیبایی های خاص خود، نشاط روحی و معنوی خاصی را در محله های اطراف یادمان ایجاد خواهد کرد.
نحوه ساماندهی و اداره مزار شهدای گمنام در سراسر کشوربه گزارش گروه سیاسی ، سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن آقایی فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه چهارمین جلسه هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستور کار این جلسه مهم نحوه ساماندهی مزار شهدای گمنام در سراسر کشور بود که هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در آن آیین نامه ای را به تصویب رساند که در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها شوراهایی با عضویت امام جمعه و ریاست استاندار و فرماندار تشکیل می شود.

وی در ادامه افزود: این شوراها درباره یادمان هایی که برای شهدای گمنام در نقاط مختلف آن استان و شهرستان ایجاد می شود سیاست گذاری و برنامه ریزی می کنند و برای هر نقطه ای از زمین که با پیکر پاک شهیدی طیب شده و رفعت گرفته است برای آن یادمانی احداث می شود که مرجعی برای عاشقان جویای معنویت و عبودیت باشد.

سرلشکر فیروزآبادی اظهار داشت: تمامی یادمان هایی که ایجاد شده است همچون امام زاده ها و مساجد، به صورت هیئت امنایی اداره خواهند شد و روحانی، اعضای هیئت امنای مسجد یا امام زاده نزدیک یادمان و مسئول بسیج محل و افرادی که علاقمند هستند و قصد کمک به این زیارت گاه را دارند، می توانند این یادمان را اداره می کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با زیبا خواندن این شکل اداره کردن یادمان ها در سطح کشور اظهار داشت: نکته اول این است که نه تنها در سراسر کشور یکسان سازی خواهد شد بلکه آهنگ سازی نیز می شود. درست است که در این یادمان ها سیاستگذاری هایی صورت می گیرد، ولی این مردم همان محله هستند که دلبستگی ویژه ای به شهید و آن جایگاه مقدس پیدا می کنند، هنرمندشان طراحی میکند، روحانی موعظه می کند و خیران و بسیج و خانواده شهدا با هم کانون فرهنگی مستقلی را ایجاد خواهند کرد و در نهایت در میان مردم آن منطقه نشاط روحی، معنوی و عشق به جاذبه الهی و حسینی ایجاد می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *