حضور هیاتی از دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در تشییع «هیکل»

20:30 - 28 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۶۹۶۲
دسته بندی: سیاست
هیاتی از دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره با حضور در مسجد الحسین (ع) قاهره، در مراسم تشییع جنازه متفکر و اندیشمند مشهور مصری مرحوم استاد محمد حسنین هیکل شرکت کردند.
 به گزارش گروه سیاسی ، هیاتی از دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره با حضور در مسجد الحسین (ع) قاهره، در مراسم تشییع جنازه متفکر و اندیشمند مشهور مصری مرحوم استاد محمد حسین هیکل شرکت کردند.

در این مراسم که تعدادی از شخصیت ها و چهره های برجسته سیاسی، پارلمانی، فرهنگی و ادبی و رسانه ای از جمله نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب، عمروموسی دبیر کل سابق اتحادیه عرب، عبدالحکیم عبدالناصر فرزند جمال عبدالناصر رئیس جمهور فقید مصر، همچنین استاندار قاهره و  رئیس رادیو و تلویزیون مصر حضور داشتند، اعضای دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره ، مراتب تسلیت و همدردی دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران به فرزندان و خانواده استاد هیکل ابراز داشتند.

بعد از ادای نماز بر پیکر ایشان برخی از دوستان و شاگردان مرحوم هیکل از جمله مصطفی الفقی در مورد خصایص و یژگی های بارز شخصیتی این اندیشمند و متفکر فرهیخته و برجسته مصری و هوش و تحلیل بالای وی از تحولات و انس وی با قرآن تا آخرین روزهای زندگی اش سخن گفتند.

مراسم تشییع جنازه استاد هیکل بنا به وصیت ایشان در مسجد الحسین (ع) شهر قاهره برگزار شد و در مقبره خاندان هیکل در مصر جدید به خاک سپرده شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *