رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سازمان عفو بین‎الملل: با زندانیان گوانتانامو بدرفتاری شده است

2:05 - 23 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۳۹۲۸
سازمان عفو بین الملل در گزارشی اعلام کرد که ماموران سازمان جاسوسی آمریکا با زندانیان گوانتانامو بدرفتاری کرده اند.
به گزارش گروه بین الملل ؛سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: یک زندانی گوانتانامو که ده سال پیش توسط ماموران سازمان جاسوسی آمریکا شکنجه شده است، برای مقابله با پیامدها و آثار شکنجه های شدید و تحقیر آمیزی که در زندان تحمل کرده است به مراقبت های درمانی نیاز دارد.

دفتر عفو بین الملل در آمریکا با ارسال نامه ای به مسئولان امور بهداشتی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از آنها خواسته اند شرایطی فراهم کنند که این زندانی سعودی تبار که مصطفی الحسینی نام دارد، بتواند از مراقبت های درمانی برخوردار شود.

الحسینی یکی از پنج زندانی گوانتانامو است که به گفته مقامات آمریکایی حملات یازدهم سپتامبر واشنگتن و نیویورک را طراحی کرده بودند.

عفو بین الملل ، در نامه الکترونیکی خود به مسئولان بهداشتی پنتاگون که به امضای مارگارت هوانگ مدیر بخش آمریکا در سازمان عفو بین الملل رسیده و تاکید کرد، مصطفی الحسینی از مشکلات متعددی رنج می برد.

عفو بین الملل به نقل از وکلای مصطفی الحسینی نوشت، این دردها و اختلالات نتیجه شکنجه ها و بدرفتاریهای توهین آمیز ماموران سیا و زندانبانان آمریکایی است اما این زندانی گوانتانامو به رغم همه مشکلات خود تا کنون فقط به داروهای ضد درد دسترسی داشته است در حالی که با توجه به شرایط وخیمی که دارد، یک جراح باید مشکلات او را درمان کند.

عفو بین الملل تاکید کرد محرومیت از مراقبتهای درمانی لازم و ادامه حبس الحسینی در این شرایط، با تعهدات و وظایف قانونی بین المللی آمریکا در تضاد آشکار است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *