رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دریافت هزینه پاکسازی سطح شهر از کاندیداهای متخلف

11:57 - 19 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۲۳۵۴
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
مجدد گفت: کاندیداها باید فقط از محل‌های تعیین شده برای تبلیغات جهت انتخابات استفاده کنند و در صورت تخلف از این امر باید کلیه هزینه‌های پاکسازی و امحاء سطح شهرها را پس انتخابات پرداخت کنند.
«ابوالفضل مجدد» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی میزان با اعلام این خبر که هزینه پاکسازی سطح شهر بعد از انتخابات از کاندیداهای متخلف دریافت می‌شود گفت: با توجه به اینکه شهرداری‌های استان موظف به ایجاد محل های برای تبلیغات شده اند کاندیداها باید فقط از محل های تعیین شده جهت انتخابات استفاده کنند.

وی ادامه داد: امحاء و پاکسازی تبلیغات کاندیداها در مکانهای غیر از محل های تعیین شده بعد از انتخابات توسط شرکت‌های خصوصی با اخذ هزینه آن از کاندیداها متخلف صورت خواهد پذیرفت.
 
معاون اجتماعی دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: در صورت تخلف از این امر باید کلیه هزینه های پاکسازی و امحاء سطح شهرها را پس انتخابات پرداخت کنند.
 
 مجدد افزود: در سال‌های گذشته هزینه های زیادی از بیت المال و مردم برای این امر خرج شده که باید صرف آبادانی شهرها می‌شد و اصراف صورت گرفته است که با توجه به این امر این موضوع در پنجمین جلسه ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی مطرح و مصوب شد.

دبیر ستاد پیشگیری انتخاباتی در خصوص مصوبات  پنجمین جلسه ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی گفت: هشت مصوبه مطرح و با نظر رئیس ستاد و اعضای آن پس از بررسی و تجزیه و تحلیل در دستورکار و اجرا قرار گرفت.
 
وی اظهار کرد: ارائه پیشنهاد اصلاح قانون انتخابات به ستاد مرکزی، پیگیری و تعقیب کاندیداهایی که  از وعده و وعید های واهی استفاده می‌کنند، در نظر گرفتن مکان‌های خاص برای تبلیغات از موارد مطرح شده در جلسه بود.
 
گفتنی است در این جلسه همچنین قرار بر این شد که با حضور اصحاب رسانه جلسه برگزار و شرح وظایف و موارد تخلف تذکر داده شود، همچنین مخابرات استان در خصوص ارسال پیامک از طریق سامانه های پیامکی به شرکت های مربوطه تذکرات و موارد قانونی را ارائه کند. 

لازم به ذکر است در این جلسه مقرر شد به نامزدهای انتخاباتی تذکر داده شود در محل های که باعث ترافیک در رفت و آمد می شوند از تشکیل ستاد انتخاباتی جلوگیری به عمل امده و قبل از صدور مجوز با راهور هماهنگی لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *