برخی کاندیداها فضای انتخابات را تیره و تار نکنند

5:45 - 17 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۱۱۵۰
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با تاکید بر اینکه برخی کاندیداها مراقب باشند که فضای انتخابات را تیره و تار نکنند، از آنها خواست به مردم فرصت دستیابی به حقیقت برای شناخت کامل و انتخاب کاندیدای اصلح را بدهند.
برخی کاندیداها فضای انتخابات را تیره و تار نکنندبه گزارش گروه سیاسی ، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در خطبه های نماز جمعه شهر همدان افزود: با توجه به حال و هوای انتخابات عده ای برای رقابت به میدان آمده اند که برای داشتن یک مجلس پاک و سالم باید توانمندترین‌ها و دانشمندترین‌ها به مجلس بروند.

وی اضافه کرد: اگر کاندیداها تنها به دنبال تعصبات جناحی و فکری باشند در صورت راه یافتن به مجلس نمی توان یک مجلس کارآمد داشت که این می تواند موجب به خطر افتادن مصلحت کشور شود.

وی ادامه داد: دوره انتخابات لغزش گاه عجیبی است که خیلی ها به خاطر آن زمین خوردند و خیلی ها به زمین خواهند خورد.

وی اضافه کرد: زمانی که مجلس شورا در تهران ایجاد شد، شوروی تهدید کرد که اگر طرح مورد نظرشان تصویب نشود به تهران حمله خواهد کرد، اما نمایندگان به دلیل روشنگری‌های یک روحانی نماینده، این طرح را قبول نکردند و روس هم جرات نکرد حرف حمله به میان بیاورد.

آیت‌الله طه محمدی ادامه داد: یک نماینده شجاع و صالح باید اینگونه باشد و مصلحت کشور را با هیچ چیز عوض نکند و مانند برخی نمایندگانی نباشد که پای برگه ها را امضا و باج دادند و مصالح این ملت را به خطر انداختند.

خطیب جمعه همدان با بیان اینکه مردم باید تا مرحله آخر تحقیق کرده و کاندیدای خود را با بصیرت انتخاب کنند گفت: نمایندگان بدانند که چه چیزی را برای این مردم تبلیغ می کنند و چه به خورد این ملت می دهند چرا که همه این نمایندگان باید در راستای دفاع از خون شهیدان وارد میدان شوند.
وی خطاب به برخی کاندیداها توصیه کرد: شما در انتخابات وقت می گذارید، پول هزینه می کنید و وقت مردم را می گیرید، چه بسا با این کارها خط انحرافی به مردم بدهید، آنوقت روز قیامت در محضر خداوند چه خواهید کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: همه آنهایی که به میدان رقابت انتخابات آمده اند بدانند که اگر نتوانند به شعارهای خود عمل کنند در حق این مردم ظلم کرده‌اند.

وی بیان کرد: خیلی از افراد روز قیامت به دلیل سخت شدن قضاوت در حقشان می گویند که ای کاش در دنیا مسئولیتی بر گردنشان نبود به این دلیل افرادی که برای مدیریت به میدان می آیند باید توانمندی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه یک مدیر لایق اصل را رها نکرده و به حاشیه نمی پردازد افزود: در تمام میدان ها نیازمند مدیری همچون مالک اشتر هستیم، پس کاندیداها ببینند در عرصه مدیریتی خود چقدر مالک گونه عمل کرده اند که اگر شبیه ایشان بودند به میدان بیایند و اگر نبودند کنار بکشند.

آیت‌الله طه محمدی ادامه داد: افردی که مسئولیت قبول می کنند در برابر زندگی همه این مردم مسئول هستند چرا که در احادیث آمده است که قاضی در روز قیامت آرزو می‌کند که ای کاش در دنیا برای یک خرما نیز قضاوت نمی‌کرد.

امام جمعه همدان بیان کرد: امروزه برخی مواقع بر سر یک پست می‌جنگیم و یکدیگر را تخریب می‌کنیم و برخی مواقع برای رسیدن به یک پست همدیگر را پس می‌زنیم.

وی افزود: از وظایف شرعی کاندیداها این است که اگر متوجه شدند کسی توانمندی و قدرت خدمتگزاری بیشتری دارد به نفع آن فرد کنار بروند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: برخی می‌گویند که شورای نگهبان را قبول ندارند در حالیکه شورای نگهبان قانون است و قانون تو را قبول ندارد، این افراد بدانند که شورای نگهبان وظیفه خود را انجام می‌دهد پس شما باید خود را اصلاح کنید.

وی تاکید کرد: به همه آنهایی که صلاحیتشان تایید نشده می‌گویم که جوسازی نکنید حال ممکن است یک اشتباه انجام شده باشد که در صورت اشتباه بودن قابل اصلاح است.


انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *