رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رسانه‌ها ظرفیت خود را برای مشارکت حداکثری بکار گیرند/ تشکیل 7 پرونده تخلف انتخاباتی

10:50 - 16 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۰۹۴۷
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
موحد با بیان اینکه رسانه ها ظرفیت خود را برای مشارکت حداکثری به کار گیرند، گفت: در راستای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در شهرستان سیرجان سه پرونده و در جیرفت چهار پرونده تخلف تبلیغات زودهنگام انتخاباتی تشکیل شده که طبق قانون رسیدگی می شود و همچنین یک سایت غیرمجاز نیز بسته شده است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، یدالله موحد در نشست با اصحاب رسانه جنوب کرمان ضمن گرامی داشت دهه فجر افزود: در تبلیغات انتخاباتی ادبیات صادقانه، فاخر و در عین حال جذاب بکار رود و از الفاظ غیر اخلاقی در مورد افراد و جریان های سیاسی خودداری شود.

رئیس کل دادگستری کرمان اظهار کرد: اصحاب رسانه به انتخابات نگاه کاسب کارانه نداشته باشند بلکه با پرداختن به اصل حضور مردم در انتخابات، وظیفه ملی خود را ایفا کنند.

وی گفت: مراقب باشید سیاه نمایی ها و تبلیغات مسموم در رسانه های شما انعکاس پیدا نکند، دستاوردهای نظام را انعکاس دهید در عین حال به نقد منصفانه عملکرد ارکان انتخابات بپردازید اما حواستان به تفاوت نقد و تخریب باشد.

مقام عالی قضایی در استان کرمان رسانه ها طبق ماده 64 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی عمل کنند افزود: رسانه ها حق ندارند آگهی علیه نامزدها انتشار دهند و هیچ داوطلبی حق ندارد علیه داوطلب دیگر تبلیغ نماید.

وی تاکید کرد: تشویش اذهان عمومی ممنوع است و هر مطلبی که منجر به کاهش شرکت مردم در انتخابات شود اخلال در امر انتخابات است.

موحد گفت: اسناد طبقه بندی شده و عناوین غیر واقع نامزدها را نمی توان منتشر کرد و رسانه ها حریم خصوصی افراد را مراعات کنند.

وی با بیان این که بسیاری از ارزش های اجتماعی، دینی و اخلاقی در انتخابات آسیب می بینند افزود: رسانه ها نگذارند ارزش ها کمرنگ شود.

وی بیان کرد: توسعه و رشد فرهنگ عمومی در همه ابعاد جامعه محصول تلاش و کوشش اقدامات اصحاب رسانه است لذا در نظام جمهوری اسلامی ایران به لحاظ ویژگی هایی خاص خود در این زمینه به طور برجسته تر مطرح می شود.

رئیس کل دادگستری کرمان گفت: سهم رسانه ها اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب و مجازی در ارتقای فرهنگ عمومی و شعور سیاسی مردم ایران بویژه در عرصه انتخابات بی نظیر است.
وی اظهار کرد: انتخابات موجب استحکام و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی است لذا در برپایی انتخاباتی شکوهمند تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر سه پایه مهم استوار است گفت: اسلامی بودن، مردمی بودن و داشتن رهبری حکیم و فرزانه به عنوان یک فقیه جامع شرایط از خصوصیات مهم ماندگاری نظام است.

موحد افزود: مردمی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در انتخابات تجلی پیدا می کند و مردم وفاداری خود را به انقلاب، نظام و رهبری با حضور در انتخابات اعلام می دارند.
وی بیان کرد: همین حضور مردمی، جایگاه سیاسی ایران را بین ملت های دنیا بویژه مسلمانان به عنوان یک الگو تثبیت کرده است.

وی گفت: اصحاب رسانه براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کنند و در عرصه انتخابات با گزارش های معاندان نظام اسلامی هوشیارانه برخورد کرده و به آنها اعتماد نکنند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: با هوشیاری بر دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید کنید و مطالبی را که مخالف مصالح نظام است در جامعه منتشر نکنید.

وی ادامه داد: در شهرستان سیرجان سه پرونده و در جیرفت چهار پرونده تخلف تبلیغات زودهنگام انتخاباتی تشکیل شده که طبق قانون رسیدگی می شود و یک سایت غیرمجاز نیز بسته شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *