رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایران به هیچ وجه تنش و بحران در منطقه را بر نمی تابد/سعودی ها عامل بحران

19:01 - 07 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۷۵۴۲
دسته بندی: سیاست
جابری انصاری، دولت سعودی را منشاء ایجاد تنش و بحران در منطقه دانست و گفت:کسانی که در خانه شیشه‌ای زندگی می‌کنند نباید به سوی دیگران سنگ پرتاب کنند.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،حسین جابری انصاری، خبرگزاری عربستان منشاء ایجاد تنش و بحران در منطقه دانست و گفت: امیدواریم این دولت به رشد خود بازگردد و از ادامه سیاست های بحران آفرینی دست بردارد چراکه این بحران ها و اقدامات تخریبی هزینه نهایی را برای دولت های منطقه ایجاد می کند و بیش از همه تاثیرات منفی را بر خود عربستان سعودی خواهد گذاشت.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه دولت سعودی افزود:‌کسانی که در خانه شیشه‌ای زندگی می‌کنند نباید به سوی دیگران سنگ پرتاب کنند چراکه خود از جمله نخستین آسیب دیدگان این اقدام خواهند بود و امیدواریم دولت مردان سعودی به مسیر صلح، عقلانیت و تدبیر و سیاست های مبتنی بر منافع کشورهای منطقه و امت اسلامی بازگردند.
 
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص مواضع قاطع رئیس جمهور در برابر گستاخی های دولت سعودی و اینکه آیا این موضع نشان از تغییر در سیاست های ایران در برابر این دولت دارد گفت: سخنان آقای روحانی در چارچوب سیاست های سابق و اصولی ما در تعامل با مسائل منطقه‌ای است.
 
جابری انصاری افزود: ‌واقعیت این است که سعودی ها سیاست مبتنی بر بحران و تنش آفرینی را مدتهاست در طول یک دهه گذشته در دستور کار خود قرار داده و با کمال تاسف منافع عربستان را در این سیاست ها تعریف کرده اند و این نقطه مقابل سیاست سابق و اصولی جمهوری اسلامی ایران است.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه تنش و بحران را در منطقه غرب آسیا و در محیط کشورهای اسلامی و پیرامونی خود برنمی تابد و نه تنها چنین سیاستی را در برنامه ندارد بلکه مجموعه سیاست ها و هدف گیری هایش در چارچوب حل بحران های موجود و خروج این منطقه از وضعیت بحرانی است.
 
وی افزود:‌ درسطح گفتمان و خطاب سیاسی به طور طبیعی وقتی برخی از کشورها یا مقامات خارجی از حدود معمول خارج می شوند به طور طبیعی پاسخ مناسب را هم دریافت خواهند کرد.
 
جابری انصاری با تاکید بر اینکه به هیچ وجه در پی ایجاد تنش در محیط بین الاسلامی و مسلمان نشین نیستیم گفت: جمهوری اسلامی ایران در عین حال بر اساس سیاست سابق خود بطور روشن و شفاف بر مواضعش تاکید می‌کند و این مسیر را ادامه خواهد داد و بر آن ثابت قدم خواهد بود و در موارد ضروری نیز مواضع سیاسی لازم را به همین منظور اتخاذ خواهد کرد.


 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *