صادرات شرکت های تولیداتی به کشورهای دیگر

12:17 - 02 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۵۰۰۴
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
رییس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از فعالیت بیش از 170 شرکت دانش‌بنیان و هسته فن‌آور در حوزه‌های IT و گیاهان دارویی در این پارک خبر داد.
صادرات شرکت های تولیداتی به کشورهای دیگربه گزارش گروه فضای مجازی ، محمدرضا دوستی رییس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 170 شرکت دانش‌بنیان و هسته فناور در زمینه‌های مختلف IT، الکترونیک، گیاهان دارویی، انرژی‌های نو در این پارک در حال فعالیت هستند و این شرکت‌ها تولیداتی را برای صادرات به کشورهای دیگر عرضه می‌کنند.

دوستی بیان کرد: شرکت‌های ما در حوزه موبایل و اپلیکیشن‌های موبایلی و نرم‌افزاری قابلیت صادرات را دارند و توانسته‌اند موارد متعددی از این قبیل را به خارج از کشور صادر کنند.

وی با اشاره به نمونه‌های دیگری از طرح‌های صادراتی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی تصریح کرد: ساخت آجرهای بتنی سبک هبلکس نمونه‌ی دیگری از طرح‌های صادراتی پارک علم و فناوری مازندران است که توسط محققان یکی از شرکت‌های فعال صادراتی این پارک ساخته شده است و محصول این شرکت به کشورهای عراق، ترکیه و ارمنستان صادر می‌شود، همچنین میخ پلاک و ورق گالوانیزه‌ای که کنار آجر هبلکس کاربرد دارد از دیگر تولیدات این پارک است.

وی عنوان کرد: شرکت تروند زعفران نیز یکی از شرکت‌های فعال در حوزه گیاهان دارویی به ویژه زعفران، زرشک و عناب است. محققان این شرکت توانسته‌اند عرضه کننده زرشک به عنوان یک گیاه مطلوب به بازارهای دنیا مانند آلمان باشند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *