استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس راهکار موثر کاهش جمعیت کیفری است

21:30 - 28 دی 1394
کد خبر: ۱۲۳۵۶۰
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
اسدبگی با مهم برشمردن کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان استفاده از مجازات های جایگزین حبس را راهکاری موثر در رسیدن به این هدف دانست.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی اداره زندان های کرمانشاه، اژدر اسدبگی در دیدار مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه و هیات همراه که در محل اداره کل زندان های استان برگزار شد در سخنانی بخشی از فعالیت های اصلاحی وتربیتی زندانیان را تشریح کرد.

وی با اشاره به سیاست های کلان دستگاه قضایی، پیشگیری از وقوع جرم وکاهش آسیب های اجتماعی زندانیان وخانواده آنان را رویکردی مهم توصیف و بر تلاش مسئولان در راستای تحقق این امر مهم تاکید کرد.

عضو شورای قضایی استان کرمانشاه در ادامه حضور قضات در جمع زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنان را باعث تقویت روحیه زندانیان ،کاهش اضطراب و تسریع در روند تعیین تکلیف وضعیت قضایی آنان خواند.

مدیرکل زندان های کرمانشاه با تاکید بر ضرورت رسیدگی به وضعیت محکومان مالی و جرایم غیر عمدی آزادسازی این دسته از زندانیان را اولویت دانست و افزود: استفاده از مجازات های جایگزین حبس در جرایم کم خطر عامل موثری بر کاهش آمار جمعیت کیفری زندان ها وعاملی برای فراهم شدن زمینه بهبود روند اصلاح وتربیت بزهکاران است.

اسدبگی با بیان مطالب فوق فعالیت های ستادمردمی دیه ومرکز خدمات اجتماعی ومراقبت های بعد از خروج در رابطه با کمک به آزادی زندانیان وآموزش و توانمندسازی آنان را مورد اشاره قرار داد
در این دیدار مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه هم در سخنانی بر ایجاد تعامل سازمان های تابعه دستگاه قضایی با هدف دستیابی به اهداف پیش روی تاکید کرد.

داریوش جودکی رسیدگی سریع به پرونده قضایی زندانیان تعزیرات حکومتی را اولویت دانست و بکارگیری ظرفیت های قانونی برای پیشگیری از تخلفات وجرایم را هدفی راهبردی توصیف کرد.

وی که به همراه بیگلری معاون اداری مالی زندان های کرمانشاه،لطفی و پردال قضات ومسئولان اداره کل تعزیرات حکومتی وفرزادی مدیر زندان مرکزی از این زندان بازدید می کرد ضمن گفت وگوی چهره به چهره با زندانیان حوزه مرتبط ، به استماع عرایض آنان پرداخت و دستورات لازم به منظور رفع مسائل قضایی را صادر کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *