رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سیاست ما درباره خدمت سربازی نباید متزلزل باشد

12:38 - 26 دی 1394
کد خبر: ۱۲۲۲۶۸
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین بهرامی گفت: سیاست ما درباره خدمت سربازی نباید متزلزل باشد و هر روز بخواهیم یک تصمیم بگیریم.
به گزارش، به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدکاظم بهرامی» در هفدهمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح خوزستان با موضوع «بررسی علل نوین زمینه‌ساز جرم فرار از خدمت و راهکارهای کاهش و پیشگیری از آن» افزود: با اتخاذ سیاست واحد در پی حفظ عزت‌نفس سربازان باشیم و به قداست و اهمیت سربازی اهتمام داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرم موجب حفظ سرمایه بزرگ نیروی انسانی در یک سازمان می‌شود، گفت: یک فرمانده یا متخصصی که هزینه زیادی صرف شده تا به این توانمندی برسد و دارای دانش و تجربیات ارزشمندی است با ارتکاب جرم به این سرمایه بزرگ لطمه وارد می‌آید.

این مقام قضایی تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند که اگر کسی مرتکب جرمی شد با او برخورد می‌شود در حالی‌که هزینه‌های پیشگیری از وقوع جرم به‌مراتب کمتر از برخورد قضایی است و ما با پیشگیری می‌توانیم از آسیب‌هایی که ارتکاب جرم به فرد، خانواده و اجتماع وارد می‌کند، جلوگیری کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرامی با تأکید بر حساسیت فرماندهان نسبت به وقوع جرم در یگان‌ها گفت: رفتار مهربانانه و تکریم فرماندهان نسبت به افراد زیرمجموعه هیچ منافاتی با اقتدار و صلابت فرماندهی ندارد.

وی با بیان اینکه یک فرد آلوده به جرم در یگان‌های نظامی و انتظامی باعث لطمه به اقتدار نیروهای مسلح می‌شود، گفت: نیروی مسلحی که می‌خواهد در برابر تجاوزات دشمن و یا با برهم زنندگان به امنیت کشور مبارزه کند، باید مقتدر و آماده باشد.

این مقام قضایی با اشاره به توصیه حضرت علی (ع) به مالک اشتر درباره حضور در بین مردم و بررسی مسائل و مشکلات آنان، خطاب به فرماندهان گفت: امور سربازان را همانند کسی که کار فرزندش را پیگیری می‌کند، دنبال کنید و مشغول شدن به سایر کارها شما را از توجه به امور سربازان غافل نکند.

وی افزود: توجه به رعایت عدل و انصاف، پرهیز از تبعیض، داشتن رفتار مهربانانه، حفظ کرامت سربازان، عدم سخت‌گیری غیرمتعارف و محیط خدمتی مناسب می‌تواند در کاهش جرم فرار از خدمت مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین بهرامی خاطرنشان کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح 17 سال است که با کمک فرماندهان نیروهای مسلح بحث پیشگیری از وقوع جرم را با هدف بررسی علل و عوامل و زمینه‌های وقوع جرم و یافتن راهکارهای پیشگیری در دستور کار خود قرار داده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *