العبادی: نمی خواهیم ادامه درگیری های منطقه ای هلوکاستی را در عراق رقم بزند

21:06 - 23 دی 1394
کد خبر: ۱۲۱۵۲۸
حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز چهارشنبه در سخنانی گفت که دولت این کشور نمی خواهد ادامه درگیری های منطقه ای هلوکاستی را در عراق رقم بزند.
به گزارش گروه بین الملل به نقل از خبرگزاری آلمان از بصره، العبادی در دیدار با جوانان و فرهیختگان بصره گفت: کشور با مشکلات بسیاری از جمله جنگ با گروه های تروریستی داعش روبه رو است و ما با وجود مشکلات مالی که داریم، پیروزی هایی را علیه آنها به دست آوردیم.

البته مشکل دیگر فرا روی کشور مربوط به اصلاحات می شود. افراد فاسد که دارای سرمایه و رسانه هستند و خارج از قانون عمل می کنند، در مقابل این اصلاحات مقاومت می کنند. آنها سعی دارند همه چیز حتی دستاوردهای ارتش علیه تروریست ها در تکریت، بیجی و رمادی را تحریف کنند و وارونه نشان دهند.

وی گفت: دولت عراق نمی خواهد که برای مردم کشورش در نتیجه درگیری های منطقه ای، هلوکاستی رخ دهد.

عبادی تصریح کرد: در این میان کسانی نیز وجود دارند که نمی خواهند ثبات در کشور برقرار باشد، چرا که آنها از وجود هرج و مرج، جنایت های سازماندهی شده و ربودن افراد سود می برند.

رییس جمهوری عراق ضمن آنکه از همگان خواست برای از بین بردن فتنه در کشور با هوشیاری و آگاهی با هم متحد شوند، افزود که برخی رسانه های سعی دارند با پرداختن به تنش ها و درگیری ها، به نفع خود کار کنند.

این در حالی است که حیدر العبادی روز گذشته (سه شنبه) نیز وعده داد که به نبرد با گروه تروریستی تکفیری داعش تا نابودی کامل آن ادامه دهد.
العبادی افزود: دولت عراق از هیچ کوششی برای بیرون راندن عناصر داعش از عراق فروگذار نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش حملات تروریست ها طی روز های اخیر در نقاط مختلف عراق افزایش یافته است که بارزترین آن، انفجارهای روز دوشنبه در بغداد و دیاله و درگیری در شرق بغداد بود که دستکم 51 کشته و دهها زخمی بر جا گذاشت.

به عقیده کارشناسان، نیروهای عراقی در عملیات های خود علیه تروریست ها، به پیشروی های بزرگی دست یافتند و طی هفته های گذشته شهر رمادی در استان الانبار را از کنترل تروریست ها خارج کردند. این پیشروی ها، باعث دستپاچگی و آشفتگی این عناصر شده است که در مقابل برای انتقام گیری دست به حملات انتحاری و تروریستی در مناطق مسکونی در استان های دیگر می زنند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *