رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مردم یمن با تجمع در برابر مقر سازمان ملل متحد خواستار پایان محاصره این کشور شدند

19:08 - 21 دی 1394
کد خبر: ۱۲۰۵۴۲
مردم یمن روز دوشنبه همزمان با ورود فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن به صنعا، در برابر مقر سازمان ملل متحد در این شهر تجمع کرده و خواستار توقف هرگونه مذاکره با عربستان پیش از رفع محاصره از این کشور شدند.
به گزارش گروه بین الملل به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، مردم یمن در این تجمع با محکوم کردن جنایت های اخیر عربستان علیه مردم این کشور نظیر هدف قرار دادن بیمارستان پزشکان بدون مرز در صعده و مرکز نابینایان صنعا، خواستار رفع سریع محاصره و پایان تجاوز شدند.

تجمع کنندگان همچنین با تقبیح سکوت مجامع بین المللی و به ویژه سازمان ملل متحد درباره تجاوز عربستان و متحدان منطقه ای ریاض به یمن اعلام کردند که عربستان در یمن دست به جنایت های جنگی علیه مردم این کشور زده است.

یمنی ها با اعلام این که، مسئولیت اخلاقی، انسانی و حقوقی تجاوز و محاصره ظالمانه مردم یمن بر عهده دبیر کل سازمان ملل متحد و اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد است، گفتند: سازمان ملل متحد با سکوت خود در برابر تسلیح گروه های تروریستی نظیر داعش و حمایت مالی از این گروه در جنایت های آن ها در یمن شریک شده اند.

در پایان این تجمع مردم خطاب به سازمان ملل متحد و عربستان اعلام کردند: راه گفت و گوی سیاسی در یمن تنها با پایان محاصره مردم یمن و توقف تجاوز ممکن خواهد شد.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن روز گذشته (یکشنبه) برای گفت و گو با مقامات یمنی و ادامه گفت و گوهای صلح، وارد صنعا پایتخت این کشور شد.

مذاکرات جریان های متخاصم در یمن در شهرک بیال سوییس با پیشرفت قابل توجهی همراه شد، اما کارشکنی های رژیم سعودی مانع از دستیابی مذاکرات به نتیجه مطلوب شد.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *