رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گزارش 30 بسته مشکوک در مکان‌های عمومی در ایام اربعین/ 3 نفر در رابطه با اطلاع رسانی دروغین دستگیر شدند

11:22 - 14 دی 1394
کد خبر: ۱۱۷۲۹۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
سردار منتظر المهدی از گزارش 30 بسته مشکوک در مکان‌های عمومی در ایام اربعین خبر داد.
سخنگوی ناجا/به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی ناجا در نشست خبری که امروز صبح برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: در ايام اربعين، گزارش 30 بسته مشكوك در مكان‌های عمومی از جمله مترو به ما اعلام شد.
 
وی افزود: با دريافت اين تلفن‌های مشكوك وقتی به محل مراجعه می‌شد متوجه می‌شديم كه آن خبر بی اساس است.
 
وی همچنین افزود: 3 نفر در رابطه با اطلاع رسانی دروغين دستگير شدند.

سردار منتظر المهدی تصریح کرد: مراسم اربعين حسينی با بالاترين ضريب امنيتی و بدون هيچ مشكل انتظامي و امنيتی پايان يافت.

سخنگوی ناجا همچنین در سخنانی درباره شهادت شيخ نمر گفت: اعدام شيخ نمر را محكوم و تسليت عرض میكنم.

سردار منتظر المهدی عنوان كرد: 50 نفر از معترضان به سفارت عربستان در تهران كه بخشی از سفارت را تخريب كردند، با حضور پليس، دستگير و تحويل مراجع قضايی شدند.

سخنگو و معاون اجتماعی ناجا با اشاره به جریان حمله به سفارت عربستان گفت: اکثر دستگیر شدگان از لیدرهای این جریان بودند.

وی با بیان اینکه در این شب، نیروهای خود را افزایش دادیم، همچنین گفت:‌ مسئولیت حفاظت از اماکن دیپلماتیک، بر عهده پلیس دیپلماتیک است.

منتظرالمهدی اظهار کرد: در حال حاضر نیز سفارت عربستان در امنیت کامل است.

سخنگوی ناجا درباره اینکه گفته می‌شود، اقدام به آتش‌سوزی در داخل کار خود کارکنان سفارت بوده است، گفت: ما به چنین چیزی نرسیدیم.

منتظرالمهدی درباره اینکه آیا جریان هدایت حمله‌کنندگان به سفارت را پشتیبانی می‌کرده یا خیر، گفت: دستگاه قضایی باید در این باره تحقیق کند و در بازجویی‌های اولیه به چنین چیزی نرسیدیم.

وی در اين باره ادامه داد: از كاركنان سفارت عربستان در این حادثه، کسی صدمه نديد، ولی تعداد اندكی از همكارانمان زخمی شدند.

سردار منتظر المهدی درباره تجمعی كه امروز ظهر در ميدان امام حسين(ع) صورت می‌گيرد، بيان كرد: تمامی تدابير برای اين تجمع در نظر گرفته شده است.

وی همچنین در سخنانی عنوان كرد: اطلاعاتی در رابطه با پيوستن افراد به گروه داعش نداريم.


سخنگوی ناجا به مقوله قاچاق انسان یا افاغنه پرداخت و گفت: قاچاق انسان شکل نوینی از برده‌داری است که پس از قاچاق مواد مخدر و سلاح از جمله پرسودترین قاچاق‌ها است.

وی اعلام کرد: علی‌رغم اینکه نیروهای مرزبانی ما مرزها را کنترل می‌کنند تعدادی از اتباع بیگانه با روش‌های شگرف و با روش‌های صعب‌‌العبور می‌خواهند از کشور خارج شوند و به آمال و آرزوهای خود برسند ولی تردد این اتباع و حمل‌ونقل آنها با خودروهای ما جرم محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: 70 درصد اتباع بیگانه در 9 ماهه امسال از کشور طرد شدند که حدود 60 و اندی بوده‌اند.

سخنگوی ناجا در مورد جمع آوری زنان و مردان متجاهر در تهران گفت: تاكنون 650 زن معتاد متجاهر  و 3 هزار مرد معتاد متجاهر در شهر تهران جمع آوری شدند و می‌توان گفت تمامی زنان معتاد متجاهر در سطح شهر تهران را جمع آوری کردیم.

سردار منتظرالمهدی در باره پرداخت هزینه جریمه سربازی اظهار کرد: در صورتی که فردی 8 سال از رفتن به سربازی خودداری کرده است، باید هزینه پرداخت جریمه خود را بپردازد.

وی بیان کرد: در سال گذشته که 280هزار نفر ثبت کردند از این تعداد7هزار نفر پذیرفته نشدند و 170هزار نفر مبلغ جریمه خدمت سربازی را پرداخت کردند و صد هزار نفر تا کنون هیچ هزینه ای در این باره نپرداخته اند.

سخنگوی ناجا درباره افرادی که از سال گذشته برای پرداخت جریمه سربازی اقدام کرده و هیچ هزینه ای نپرداخته اند، افزود: این افراد تنها تا 5 بهمن فرصت دارند تا هزینه جریمه خدمت سربازی خود را بپردازند، در غیر اینصورت مشمول خدمت سربازی خواهند شد.

وی در رابطه با اجرای مرحله دوم طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی بیان کرد: تاکنون 24هزار نفر ثبت نام کرده و با توجه به اینکه مهلت ثبت نام به طور مجدد تمدید نخواهد شد، متقاضیان تنها تا آخر بهمن فرصت دارند.

سردار منتظرالمهدی در رابطه با بازدداشت شدن سوشا مکانی، دروازه بان مشهور گفت: در سال گذشته از سوشا مکانی شکایتی به عنوان جرائم رایانه ای گزارش داده شد و امسال هم عکس‌هایی از این فرد در فضای مجازی منتشر شد که این موضوع باعث به جریان افتادن پرونده این فرد شد که بازپرس پرونده، ایشان را احضار کرد و روز گذشته این فرد بازداشت شد و تحویل مراجع قضایی دادسرای رسانه و فرهنگ شد.

سخنگوی ناجا در سخنانی به مبحث تلفات جاده‌ای پرداخت و گفت: نُرم تلفات جاده‌ای کشور ما از نرم استاندار جهان پایین‌تر است؛ در دنیا به ازای هر10 هزار وسیله نقلیه نرم تلفات جاده‌ای 7.5 نفر است که در ایران این آمار به ازای هر 10 هزار وسیله زیر 7 نفر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 29 میلیون خودرو در کشور تردد می‌کنند که این آمار در سال گذشته 28 میلیون خودرو بود؛ همچنین 16 هزار و 872 نفر کشته حاصل از تصادفات رانندگی در سال گذشته داشته‌ایم.

سردار منتظرالمهدی افزود: 47 درصد علت تصادفات درون شهری به علت عدم رعایت فاصله طولی و عدم توجه به جلو بوده؛ همچنین مهمترین عامل تصادف در جاده‌ها انحراف از چپ و خارج شدن از خط سفید وسط جاده است.

معاون اجتماعی ناجا اعلام کرد: خوشبختانه 333 نفر کاهش تلفات را در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته‌ایم.

وی درباره قانون اماکن و چگونگی دائر کردن کافی‌شاپ‌ها در سطح شهر گفت: قانون اماکن بعضی موارد را اعلام می‌کند و کافی‌شاپ‌ها برای دائر شدن باید مولفه‌هایی را رعایت کنند، اعم از اینکه چقدر از مدرسه یا ارایشگاه زنانه و غیره فاصله داشته باشند که این موارد به صورت مکتوب موجود است.به عنوان مثال باید با آرایشگاه های زنانه یا مدارس 50 متر فاصله داشته باشند.

این مقام ارشد ناجا در رابطه با معاینه فنی گفت: ما هیچ قانونی جهت توقیف خودروهای فاقد معاینه فنی نداریم و فقط در کلانشهرها خودروهای فاقد معاینه فنی 20 هزار تومان و در شهرهای کوچک 10 هزار تومان جریمه می‌شوند.

سردار منتظرالمهدی در مورد دستگیری دست فروشان در مترو گفت: این مسئله واقعا در حوزه مستقیم ناجا نیست؛ این مسئله در قلمرو شهرداری و بحث سد معبر وجود دارد؛ البته پلیس پشتیبانی می کند، اما نیروهایی که با دست فروشان برخورد می‌کنند از جمله نیروهای سد معبری هستند که متعلق به شهرداری هستند.

وی همچنین درباره پلیس اطفال و نوجوانان گفت: پلیس ویژه اطفال و نوجوان در تهران تشکیل شده و ان‌شاءالله سال آینده در کشور راه‌اندازی می‌شود؛ در اصل اجرایی مشاوره و مددکاری این دسته افراد برعهده هسته‌های مشاوره در کلانتری‌ها است.‎

سخنگوی ناجا با بیان این مطلب که انتساب اسامی به نیروی انتظامی در برخی شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام کذب است، گفت: ما هیچ صفحه رسمی نداریم؛ البته پلیس سایبر سامانه جدیدی را افتتاح کرده که شهروندان می‌توانند سؤالات و گزارشات و همچنین شکایات خود را اعلام کنند؛ البته شکایات از طریق قوه قضاییه قابل پیگیری است.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد متوسط سنی زندانیان که از 36 سال به 30 سال رسیده و انجام پژوهشی در این مورد اعلام کرد: ناجا پژوهشی در این مورد نداشته است.

سخنگوی ناجا در مورد وعده وعید کاندیداها اعلام کرد: وعده و عید کاندیداهای انتخاباتی از ابزار رأی‌آوردن‌شان محسوب شده و باید این افراد وعده و وعیدشان برمدار عقل و واقعیت باشد و چیزهای انجام نشدنی را اعلام نکنند.‎


سردار منتظرالمهدی با بیان این مطلب که تا کنون 4 هزار شهید و 12 هزار مجروح در جهت جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور تقدیم نظام شده است، افزود: معتادان آینه تمام نمای عبرت هستند و باید خانواده‌ها نظارت خود را از فرزندان خود بیشتر کنند.

سخنگوی ناجا به ارائه آماری در زمینه اجرای طرح مکنا در کلانتری‌ها پرداخت و اعلام کرد: در بیش از 60 درصد از کلانتری‌ها طرح مکنا اجرا شده و 70 درصد کلانتری‌ها نیز مجهز به دوربین هستند.

این مقام ارشد انتظامی کشور درباه میزان جرائم رانندگی و اختصاص مبالغی از آن به پلیس گفت: فقط 20 درصد مبلغ جرائم رانندگی به پلیس می‌رسد که 15 درصد آن برای بهسازی و تجهیزات راه و 5 درصد برای تبلیغات و آموزش هزینه می‌شود.

وی درباره بحث معاینه فنی خودروهای پلیس اظهار داشت: تعداد زیادی از ماشین‌های ما شخصی هستند که باید مانند سایر خودروها همه آیتم‌ها را دارا باشند و معاینه فنی نیز داشته باشند.

سخنگوی ناجا افزود: ناوگان خودرویی پلیس نوسازی شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد علی ایحال اگر مورد باشد قابل پیگیری است.

وی در مورد خودروهای عملیاتی پلیس هم گفت: خودروهای ما فرسوده نیستند و کلاً خودرهای نظامی و انتظامی باید مؤلفه‌های لازم را دارا باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *