حملات هوایی عربستان به یمن، جان 5 شهروند یمنی را گرفت

19:52 - 07 دی 1394
کد خبر: ۱۱۵۰۴۱
خبرگزاری میزان - در پی حملات هوایی جنگنده های عربی -آمریکایی به سرکردگی عربستان به منطقه ای در استان صعده، 5 غیرنظامی یمنی کشته شدند.
به گزارش گروه بین الملل به نقل از شبکه خبری المیادین، جنگنده های ائتلاف عربی -آمریکایی چندین خودروی غیر نظامی را در پل «عکوان» در منطقه صفرا در استان صعده بمباران کردند که بر اثر آن 5 غیر نظامی کشته شدند.

خبرنگار المیادین همچنین گزارش داد که یک هواپیمای جاسوسی متعلق به ائتلاف عربی در تعز مرکز یمن سرنگون شده است.

در همین حال پایگاه خبری العهد گزارش داد که ارتش و کمیته های مردمی یمن موفق شدند دو منطقه «حصن العاوه» و «الکربه» بزرگترین مقر مزدوران عربستان در کوهاهای حبشی در استان تعز را پاکسازی کنند.

یک منبع نظامی یمنی نیز اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در استان مارب، توانستند طی کمینی شماری از مزدوران عربستانی را اسیر کنند و شماری دیگر را از پا در آوردند.

این در حالی است که یک منبع نظامی یمنی نیز صبح امروز (دوشنبه) گفت: واحد موشکی و توپخانه ارتش و کمیته های مردمی یمن، شماری از پایگاه های مرزی عربستان در مناطق «عسیر» و «جیزان» را هدف حمله قرار داد.

در این عملیات شماری از پایگاه های عربستان در نزدیگی گذرگاه مرزی «علب» هدف 30 گلوله توپ قرار گرفت که بر اثر آن دو خوروی نظامی ارتش عربستان منهدم شد.

عربستان و 9 کشور عربی دیگر با حمایت آمریکا از ششم فروردین 94، حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تأسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و حتی خانه های مسکونی مردم این کشور را بمباران و منهدم کرده اند.
ریاض، هدف از این حملات را به زانو در آوردن نیروهای مردمی و ارتش یمن و بازگرداندن منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن به قدرت اعلام کرده است، اما با گذشت 9ماه از این حملات، هیچ یک از این اهداف محقق نشده است.

کارشناسان نظامی، یمن را باتلاق عربستان دانسته و تاکید کرده اند، همانگونه که آمریکا در باتلاق ویتنام گرفتار شد، عربستان نیز همراه با متحدانش در باتلاق یمن گرفتار شده و به آسانی نمی توانند از آن خارج شوند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *