ثبت نام 503 نفر در انتخابات خبرگان و 4217 نفر در انتخابات مجلس

9:23 - 02 دی 1394
کد خبر: ۱۱۲۷۱۱
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-سخنگوی وزارت کشور گفت: تا این لحظه 503 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند که از این تعداد ثبت نام 442 نفر تکمیل شده است.
 به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور دقایقی پیش با حضور در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین آمار ثبت نام کنندگان دو انتخابات پیش رو اظهار کرد: تا این لحظه 503 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند که از این تعداد ثبت نام 442 نفر تکمیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین تا این لحظه 4217 نفر هم برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ثبت نام 4022 نفر از آنها تکمیل شده است و 188 نفر نیز در حال ثبت نام هستند.

امیری در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امروز آخرین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان است، متقاضیان ورود به این مجلس باید توجه داشته باشند که امکان تمدید مهلت زمان ثبت نام وجود ندارد.

سخنگوی وزارت کشور اظهار کرد: از 503 داوطلب ثبت نام کرده برای مجلس خبرگان 6 نفر خانم هستند.

وی ادامه داد: همچنین در میان داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان 26 نفر دارای مدرک کارشناسی 60 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، 60 نفر دارای مدرک دکتری و 260 نفر هم صرفا مدرک حوزوی دارند.

امیری در ادامه به جزئیات آمار داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس هم اشاره کرد و بیان داشت: از 4029نفری که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند 382 نفر خانم هستند.

وی ادامه داد: بالاترین سن ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس 75 سال و پایین ترین سن داوطلبان ثبت کرده برای انتخابات مجلس 29 سال بوده است.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: تا دیروز 9 نفر از اقلیتهای مذهبی برای ثبت نام در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به ستاد انتخابات کشور و فرمانداریهای مرکز استانها مراجعه کرده اند.

امیری خاطر نشان کرد: از میان داوطلبان مجلس شورای اسلامی 3045نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *