سازوکار انتخاب شده به موجب قوانین، سلامت انتخابات را تضمین می‌کند/ دقت در بررسی و سرعت در پاسخگویی دو امر مهم در پاسخ به استعلامات انتخاباتی

15:19 - 01 دی 1394
کد خبر: ۱۱۲۵۲۳
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان-دادستان کل کشور با تاکید بر ضرورت برگزاری انتخابات پرشور گفت: ستاد بررسی و پاسخگویی به استعلامات انتخاباتی به صورت برخط با نهادهای اجرایی در برگزاری انتخابات ارتباط دارد.
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی ،حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه بازدید از ستاد بررسی و پاسخگویی به استعلامات انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند کار این ستاد، گفت: آماده کردن این ستاد، ارتباط برخط و به لحظه با وزارت کشور،شورای نگهبان و استان‌ها و همچنین گرفتن اطلاعات کار بسیار ارزشمندی است.

وی به وظیفه قانونی دادستانی کل کشور در خصوص فرایند انتخابات گفت: هم وظیفه قانونی و هم جایگاه دادستانی ایجاب می‌کند، طوری عمل شود که افرادی که صالح هستند به عرصه انتخابات بیایند و اگر کسی سابقه سوء دارد نتواند بیاید.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه سلامت انتخابات مهم است، اظهار کرد: از ابتدای نام نویسی در انتخابات تا انتهای این فرایند سلامت انتخابات مهم است. به موجب قوانین سازوکاری انتخاب شده است که همین سازو کار سلامت انتخابات را تضمین می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به 2 امر بسیار مهم در فرآیند پاسخگویی به استعلامات اشاره و تصریح کرد: دقت در بررسی و سرعت در پاسخگویی در فرآیند استعلامات انتخاباتی بسیار مهم است و تمهیداتی باید لحاظ شود که دقت و سرعت تضمین شود.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری انتخابات پرشور،اظهار داشت: حضور با مشارکت بالای مردم و همچنی توجه به قانون و اخلاق انتخاباتی بسیار مهم است و امیدواریم با مشارکت بالا و حفظ رقابت کاندیدها،انتخابات خوبی داشته باشیم تا انتخابات سطح امنیت ملی را بالا ببرد. 


انتهای پیام/
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *