هنیه: انتفاضه قدس دستاوردهای بزرگی را محقق کرده است

19:09 - 28 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۱۲۰۹
خبرگزاری میزان - نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که انتفاضه قدس از بدو شکل گیریش تا کنون دستاوردهای عظیم و فراوانی را محقق کرده است.
به گزارش گروه بین الملل به نقل از رسانه‌های خبری فلسطین،  وکیل مدافع کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین گفت که تعداد زنان اسیر فلسطینی در زندان های اسرائیلی به 51 نفر افزایش یافت.

حنان الخطیب افزود که مدیریت زندان های اسرائیلی شماری از زنان اسیر فلسطینی را از زندان شارون به زندان جدید التاسیس دامون انتقال داد که اسامی اسرای انتقال یافته به شرح زیر است:

امل طقاطقه، روان ابو مطر، شروق دویات، دارین طاطور، نسرین حسن، شیرین عیساوی، ایمان کنجو، تمارا ابو صبیح، سناء الحافی، صابرین ابو شرار، احسان دبابسة، میسون موسى، نجوان عودة، نیفین علقم، مریم

شیرین عیساوی به این وکیل مدافع گفت که ماموران اسرائیلی تمامی وسایل شخصی این اسرا را به هنگام انتقالشان از زندان شارون به دامون مصادره کردند.

وی یادآور شد که در محوطه زندان دامون 4 دوربین مدار بسته وجود دارد که به صورت 24 ساعت فعال است، این زندان فاقد ابتدایی ترین امکانات می باشد.

سه تن از زنان اسیر فلسطینی به خاطر مجروحیتشان در بیمارستان های اسرائیلی بستری هستند که اسامی آنها عبارتند از حلوه حمامره و اسراء جعابیص و لمی البکری. دو تن دیگر در زندان الرمله در سلول انفرادی به سر می برند که اسامی آنان عبارتند از سامیه مشاهره و سعاد رزیقات.

تشییع پیکر جوان شهید فلسطینی در رام الله

شمار زیادی از مردم استان های رام الله و البیره، پیکر شهید «نشأت جمال عصفور» (25 ساله) را تشییع کردند.
پیکر این شهید که روز گذشته به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید، در میان حضور گسترده مردم از مقابل مجتمع پزشکی رام الله به سمت «سنجل» روستای وی تشییع و به خاک سپرده شد.

گروه های ملی و اسلامی در رام الله و البیره مشارکت گسترده مردمی در مراسم تشییع پیکر این شهید را خواستار شده بودند.
برخی منابع پزشکی شب گذشته از شهادت این جوان در شهرک سنجل واقع در شمال شرقی رام الله در اثر اصابت گلوله نظامیان صهیونیست خبر دادند.


هنیه: انتفاضه قدس دستاوردهای عظیمی را محقق کرده است

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که انتفاضه قدس از بدو شکل گیریش تا کنون دستاوردهای عظیم و فراوانی را محقق کرده است.

اسماعیل هنیه با ایراد نطقی در مراسم تشییع جنازه شهید محمود آغا در شهر خان یونس تصریح کرد که انتفاضه قدس از حدت و شدت تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین کاست.

وی خاطرنشان ساخت که این انتفاضه موجب برچیده شدن سیاست اعدام های میدانی و تشدید عملیات های انفرادی و قهرمانانه جوانان فلسطینی در کرانه باختری و گسترش دامنه درگیری با اشغالگران صهیونیست شد.

نخست وزیر سابق فلسطین خواستار تحکیم و تقویت وحدت ملی فلسطینیان و حمایت همه آنان از انتفاضه قدس و نقش آفرینی در این حرکت خودجوش شد.

روز گذشته درگیری های شدیدی بین نیروهای اشغالگر اسرائیل با جوانان فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری و شرق نوار غزه به وقوع پیوست و طی آن 3 فلسطینی شهید و تعداد زیادی نیز زخمی شدند .

بر اساس این گزارش، محمد عبدالرحمن عیاد (21 ساله) در اثر اصابت گلوله نظامیان صهیونیست در گذرگاه قلندیا واقع در شمال قدس اشغالی به شهادت رسید و دو نظامی صهیونیست نیز در درگیری های شهرک عناتا هدف اصابت سنگ قرار گرفتند.

منابع محلی اعلام کردند که «نشأت عصفور» جوان فلسطینی نیز عصر دیروز در جریان درگیری ها در سنجل واقع در شمال شرقی رام الله هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و شهید شد.

همچنین محمود محمد سعید الاغا (22 ساله) از اعضای گردان های القسام نیز در شرق خان یونس به شهادت رسید.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *