نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر تحول علمی اقتصادی

2:35 - 28 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۰۶۵۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان-نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه تحول اقتصادی از علم و فناوری می‌گذرد، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند برای قطع وابستگی اقتصاد ملی به فروش مواهب طبیعی تأثیرگذار باشند.
به گزارش گروه سیاسی میزان، محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در نمایشگاه بین‌المللی تهران، گفت: باید از دانش و فناوری به شایستگی استفاده کنیم، زیرا عرضه نفت خام با ارزش افزوده به بازار ممکن نیست که ما باید با یک نقشه راه دقیق به جایی برسیم که به جهان اعلام کنیم حتی یک بشکه نفت خام هم نمی‌فروشیم.

وی افزود: اگر به این مرحله برسیم می‌توانیم در بالاترین سطح ممکن نفت و گازهای خود را استخراج کرده و آن را به ارزش افزوده تبدیل کنیم.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند راه تحول را هموار کنند، گفت: ما در یک موقعیت حساس برای خلق اقتصاد مقاومتی هستیم که دراین راه دانشگاهیان نقش محوری دارند.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: اگر بخواهیم در اقتصاد جهان نقش ایفا کنیم، باید از تمام ظرفیت کشور بهره بگیریم و مسیر تجاری‌سازی علم و فناوری را هموار کنیم.

وی عنوان کرد: در چشم انداز 20 ساله کشور بر شتاب علمی بسیار تأکید شده است، اما هنوز از جایگاهی که باید در آن قرار بگیریم، فاصله داریم.

وی اضافه کرد: امروز شاهدیم که نفت خام با کاهش سرسام‌آور قیمت در چه موقعیتی قرار گرفته  است و اقتصادهای وابسته به فروش نفت خام، در معرض آسیب قرار دارند که اگر ما در یکی، دو دهه گذشته قدم‌های بلندی برنداشته بودیم، امروز با بستر خوبی برای تولید علم روبه‌رو نبودیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *