مخالفت اندونزی و عمان با درخواست عربستان برای مشارکت در ائتلاف ضد تروریسم

12:56 - 25 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۰۱۱۶
خبرگزاری میزان-وزیران امور خارجه اندونزی و عمان با مشارکت در ائتلاف خودساخته عربستان مخالفت کردند.
اندونزی درخواست عربستان برای مشارکت در ائتلاف ضد تروریسم را رد کردبه گزارش سرویس بین الملل ؛شبکه روسیاالیوم گزارش داد: اندونزی از ائتلاف ضد تروریسم که عربستان آن را تشکیل داده پشتیبانی نظامی نخواهد داشت.

"ریتنو مرسودی"، وزیر امور خارجه اندونزی در این باره گغت: با عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان در خصوص زمینه های مختلف گفت و گو کردم اما وی توضیحی در مورد اینکه عملیات ضد تروریسم چگونه خواهد بود ارائه نداد.

وی تاکید کرد: اندونزی هرگز در ائتلاف نظامی با کشورهای دیگر شرکت نخواهد کرد.

در همین حال یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان اعلام کرد که کشورش در ائتلاف خودساخته عربستان شرکت نخواهد کرد.

پیشتر خبرگزاری دولتی عربستان مدعی شده بود که اندونزی با تشکیل ائتلاف موسوم به ضد تروریسم موافقت کرده اما عضوی از آن به شمار نمی رود.

عربستان دوشنبه شب گذشته با انتشار فهرستی از اسامی 34 کشور اسلامی از تشکیل ائتلاف موسوم به ضد تروریسم خبر داده است.

بنابراین گزارش، نام کشورهای اسلامی ایران، سوریه الجزایر و عراق در فهرست سعودی ها دیده نمی شود.

بنابر این گزارش، عربستان اعلام کرد که همراه 34 کشور مسلمان، اتئلافی علیه تروریسم تشکیل می‌دهد که مرکز فرماندهی آن در ریاض قرار خواهد داشت.

ایران، عراق و سوریه در این اتحادیه قرار ندارند.

در بیانیه‌ای رسمی خبرگزاری عربستان منتشر شده آمده است: کشورهای مورد اشاره تصمیم گرفته‌اند اتحادیه‌ای به رهبری عربستان برای مقابله با تروریسم تشکیل دهند که مرکز فرماندهی آن، برای هماهنگی عملیات نظامی، در ریاض خواهد بود.

به جز کشورهای عربی مانند مصر، قطر، امارات متحده عربی، یا عمده کشورهای جنوب خلیج فارس، برخی کشورهای آفریقایی مانند سومالی، گینه یا ساحل عاج، کشورهای آسیایی مانند پاکستان یا مالزی و نیز ترکیه در این اتئلاف حضور دارند.

خبرگزاری رویترز از قول محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان، نقل کرده است که این اتئلاف برای مقابله با تروریسم در عراق، سوریه، لیبی، مصر و افغانستان دست به اقداماتی خواهد زد.

با این همه جزئیات بیشتری در این مورد بیان نشده است.








ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *