نخستین جشنواره سلمان فارسی با سخنرانی آیت الله العظمی مکارم شیرازی برگزار می شود

12:00 - 24 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۹۵۹۶
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی گفت: تکریم پژوهش و پژوهشگر، حمایت از مراکز پژوهشی نیروهای مسلح، کمک به تولید علم و تحقیق، تعامل و هم افزایی میان مراکز پژوهشی و همچنین معرفی آثار برجسته و ممتاز پژوهشگاه های علوم انسانی مهمترین اهداف برگزاری جشنواره سلمان فارسی می باشد.
نخستین جشنواره سلمان فارسی با سخنرانی آیت الله العظمی مکارم شیرازی برگزار می شودبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی میزان، در آستانه برگزاری نخستین جشنواره سلمان فارسی ویژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار داشت: بهترین راه برای دستیابی به اهداف عالیه حرکت تحقیق محور و با پشتکار است.

وی با بیان اینکه ما در علوم انسانی منابعی بسیار غنی و فرهنگی الهی داریم، اظهار داشت: هر گونه تلاش در جهت رهایی از انسان شناسی اومانیستی و گرایش بیشتر به قرآن و عترت باید دستور کار ما در حوزه علوم انسانی باشد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره سلمان فارسی در روز بیست و ششم آذر اظهار داشت: این جشنواره با حضور و نقش آفرینی همه نیروهای مسلح کشور اعم از ارتش، سپاه و بسیج، وزارت دفاع و نیروی انتظامی برگزار می شود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: تکریم پژوهش و پژوهشگر، حمایت از مراکز پژوهشی نیروهای مسلح، کمک به تولید علم و تحقیق، تعامل و هم افزایی میان مراکز پژوهشی و همچنین معرفی آثار برجسته و ممتاز پژوهشگاه های علوم انسانی مهمترین اهداف برگزاری جشنواره سلمان فارسی می باشد.

حاجی صادقی با بیان اینکه سخنران جشنواره بیست و ششم آذرماه آیت الله العظمی مکارم شیرازی، خواهد بود، اظهار داشت: این همایش در سالن همایش های رسول اعظم قم در روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: از 276 اثر راه یافته به دبیرخانه جشنواره 44 اثر متعلق به ارتش، 58 اثر متعلق به نیروی انتظامی، 54 اثر متعلق به وزارت دفاع و 122 اثر متعلق به سپاه و بسیج بوده است.

حاجی صادقی با بیان اینکه فقه، اصول و قرآن، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، فلسفه و کلام، مطالعات انقلاب اسلامی و علوم تربیتی و رفتاری موضوعات جشنواره امسال هستند، عنوان کرد: نام سلمان فارسی به دلیل شخصیت علمی بالای این صحابه و ایرانی بودن وی، روح ملکوتی را به این جشنواره بخشیده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *