رسانه‌ ملی به موضوع وقف توجه بیشتری داشته باشد

23:40 - 19 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۸۰۵۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان-نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم رسانه‌های مختلف و به خصوص رسانه‌ ملی به موضوع وقف توجه بیشتری داشته باشند تا سطح آگاهی مردم نسبت به وقف بالا برود.
به گزارش گروه سیاسی میزان، حجت‌الاسلام محمدحسن  ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در هفتمین همایش وقف و رسانه که در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد با بیان اینکه وقف یکی از اعمال صالحی است که نقش مهمی در تعالی و تکامل انسان‌ها دارد، اظهار داشت: ‌وقف سبب تحکیم رابطه انسان با خداوند می‌شوند و تمام آموزه‌های دین در راستای همین امر است.

وی افزود: ما برای رسیدن به تعالی و قرب الهی برنامه زیادی را در دین اسلام داریم که یکی از این دستورات و برنامه‌های الهی عبادت مهمی به نام وقف است.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: انسان واقف بلندترین گام را برای تقویت رابطه خود و کاهش رابطه خویش با جهان مادی بر می‌دارد. انفاق می‌تواند نقش مؤثری در حرکت انسان به سوی تعالی داشته باشد. گام‌هایی که انسان در راه وقف برمی‌دارد به تقویت روح و رابطه او با خدا کمک می‌کند.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: وقتی انسان از جهان مادی فاصله می‌گیرد به خدا نزدیک می‌شود. شهدا هم به دلیل قطع رابطه با دنیا به حیات واقعی رسیده‌اند. اگر فرهنگ وقف در جامعه تقویت شود و رسانه‌ها آن را ترویج دهند راه برای تربیت انسان‌ها هموارتر می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ وقف گامی بلند برای رسیدن به تحکیم پیوندهای اجتماعی است. با وقف مشکلات فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و خیلی از مسائل دیگر رفع می‌شود. اگر وقف در جامعه زنده شود قطعا افراد جامعه می‌توانند به خود یک قدرت بی مثال بدهند مثل ایام دفاع مقدس که آنها همگی دغدغه‌ تمام انسان‌ها را داشتند.

نایب رئیس مجلس تأکید کرد: ما هم میراث‌دار آنها هستیم و باید در جامعه برای رفع نیازها تلاش کنیم. در وقف فقط توسعه مالی مطرح نیست، بلکه توسعه علمی نیز مدنظر قرار می‌گیرد. اگر واقفان هوشمند در گذشته کتابخانه‌های بزرگ را وقف نمی‌کردند، قطعا امروز این سرمایه عظیم در اختیار ما نبود.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد یادآور شد: نگاهی که رهبر معظم انقلاب به توسعه علمی دارد، برآمده از نگاه علمای نسل‌های گذشته به موضوع توسعه علمی بوده است. موقوفات گذشته قطعا زیر بنای علمی امروز ما است.

وی بیان اینکه اگر واقفان ما نبودند در موضوع دین نیز تجلی عاشورا و اربعین نبود؛ زیرا بقاع متبرکه انواع خدمات را به مردم ارائه می‌دهند، خاطر نشان کرد: در حوزه درمانی نیز نیازمند واقفان هستیم و در این راستا باید تلاش‌هایی داشته باشیم. رسانه‌ها در توسعه و معرفی عمل الهی وقف بسیار تأثیر دارند و می‌توانند این حرکت را در جامعه جاری کنند. امیدواریم رسانه‌های مختلف و به خصوص رسانه‌ ملی به موضوع وقف توجه بیشتری داشته باشند تا سطح آگاهی مردم نسبت به وقف بالا برود.

نایب رئیس مجلس تأکید کرد:‌ ما در کشور امروز به شدت نیازمند کارایی هستیم زیرا اگر کارایی نظام بالا رود قطعا از نظر سیاسی و امنیتی برای جهان اسلام جایگاه خوبی ایجاد می‌شود و دلیل بیداری اسلامی برآمده از کارایی سیاسی و امنیتی نظام ما است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تصریح کرد: ما باید در حوزه‌های دیگری همچون اقتصاد، اجتماع و سیاست به تعالی برسیم. باید نهادهای مختلف بالاترین سطح را در زمینه‌های سلامت مالی به کار بگیرند تا بتوانیم به آن هدف تعالی انسان که مورد نظر اسلام است برسیم. در این جا هم جا دارد که از خدمات ارزنده سازمان اوقاف تقدیر و تشکر کنم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *