زمینه های همکاری میان ایران و یونان متنوع و گسترده است

13:35 - 08 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۴۰۷۵
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان-وزیر امور خارجه کشورمان گفت: زمینه های مختلف همکاری میان ایران و یونان شامل زمینه های گسترده ای همچون برقراری پروازها، همکاری های بانکی و صنعت، همکاری ها در حوزه راه و شهرسازی و همچنین همکاری در زمینه انرژی است که در سالهای اخیر به موجب تحریم ها قطع شده بود.
1به گزارش خبرنگار گروه سیاسی میزان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز در جریان نشست خبری با نیکولاس کوزیاس همتای یونانی اش، اظهار کرد:در شرایطی که افراطی گری ها و تندروی ها به تخاصم و درگیری ها در سطح جهان دامن می زند، دو کشور ایران و یونان می توانند منادی گفت و گو و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات باشند.

ظریف با اشاره به روابط نزدیک و دیگاههای مشترک میان دو کشور ایران و یونان گفت: ارتباطات گسترده ای میان تهران و آتن چه در قالب دو جانبه و چه در چارچوب اتحادیه اروپا وجود دارد.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه دو وزیر کابینه یونان، آقای کوزیاس را در سفر به تهران همراهی می کنند تصریح کرد: امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد سفر نخست وزیر یونان به ایران باشیم.

ظریف با بیان اینکه زمینه های همکاری میان ایران و یونان متنوع و گسترده است اظهار داشت: زمینه های مختلف همکاری میان ایران و یونان شامل زمینه های گسترده ای همچون برقراری پروازها، همکاری های بانکی و صنعت، همکاری ها در حوزه راه و شهرسازی و همچنین همکاری در زمینه انرژی است که در سالهای اخیر به موجب تحریم ها قطع شده بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *