دیوان عدالت اداری مانع درگیری مردم با مصوبه های مغایر قوانین است

12:50 - 23 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۳۷۴
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: دیوان عدالت اداری مرجع رسیدگی به بسیاری از حقوق از دست رفته است که در بسیاری از مواقع با مراجعه به این نهاد حقوقی می توان از بروز تخلفات بعدی و یا جرایم ناشی از اصطکاک و درگیری افراد با قوانین ناعادلانه و مصوبات خلاف قانون پیشگیری کرد.

: دیوان عدالت اداری مرجع رسیدگی به بسیاری از حقوق از دست رفته است که در بسیاری از مواقع با مراجعه به این نهاد حقوقی می توان از بروز تخلفات بعدی و یا جرایم ناشی از اصطکاک و درگیری افراد با قوانین ناعادلانه و مصوبات خلاف قانون پیشگیری کرد.


به گزارش خبرنگار حقوقی میزان: در بسیاری از جرائم و تخلفات با بررسی پرونده مشخص می شود که مرتکب اطلاعات درستی از قوانین نداشته و بعضا با اعمال نظز خصوصی و یا برخورد برای احقاق حقوق از دست رفته خود اقدام به مقابله با یک قانون به ظاهر ناعادلانه می کنند؛ این در حالی است که در مواردی که قانون، بخشنامه و یا دستور العملی که اساسا مغایر قوانین مرجع کشور است می تواند در یک مرجع رسمی و قانونی مورد رسیدگی قرار گرفته و آن موضوع باطل شود.

شایان ذکر است : این مهم که در دستگاه قضایی و علم حقوق ابطال قوانین نادرست است در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری انجام می شود و با طرح شکایت افراد حقیقی و حقوقی قابل رسیدگی و پیگیری خواهد بود.

اضافه می شود: اما طرح شکایت در دیوان عدالت اداری مستلزم تقدیم داد خواست است این دادخواست فرم چاپی و رسمی است که متن شکایت و مشخصات مورد نیاز بایستی به زبان فارسی و خط خوانا باشد، هزینه رسیدگی در شعبه دیوان عدالت اداری یکصد هزار ریال و در شعب تجدید نظر دویست هزار ریال می باشد، دادخواست باید حاوی نکات مهمی همچون مشخصات کامل مشخصات کامل و دیگر موارد قید شده در برگ دادخواست است.

بر اساس آمارهای منتشره هر ماه افراد بسیاری حقوق از دست رفته خود را در دیوان عدالت اداری پیگیری می کنند و هیئت عمومی این دستگاه حقوقی با تشکیل جلسات منظم و تخصصی با ابطل بخشنامه و قوانین ناعادلانه به احقاق حقوق مردم و جوامع صنفی مبادرت دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *