‌اسلام مسلمانان را از تفرقه و اختلاف برحذر می‌دارد/اختلافات قومی، قبیله‌ای، نژادی و مذهبی نقشه دشمنان است

13:45 - 05 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۳۰۵۳
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-یکی از مراجع تقلید گفت: امروز ایران اسلامی دارای قدرت جهادی و نظامی بسیار قوی است، بنابراین دشمنان به دلیل آنکه قدرت پیدا کرده و قوی شده‌ایم، به ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی می‌پردازند، زیرا نسبت به قدرت ما حسد می‌برند.
‌اسلام مسلمانان را از تفرقه و اختلاف برحذر می‌دارد/اختلافات قومی، قبیله‌ای، نژادی و مذهبی نقشه دشمنان استبه گزارش گروه سیاسی میزان، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از علمای اهل تسنن سنندج اظهار کرد: سعی کنید با یکدیگر اتحاد داشته باشید، ائمه اطهار(ع) نیز همواره مسلمانان را به وحدت و اتحاد دعوت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف سبب ضعف و سستی می‌شود، دشمنان اسلام نیز از این راه بین مسلمانان اختلاف ایجاد کردند تا مسلمانان را تضعیف کنند و سپس اختلافات قومی، قبیله‌ای، نژادی و مذهبی بین آنها به وجود آورند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اسلام همواره مسلمانان را به وحدت دعوت کرده تا قدرتمند و عزت‌مند باشند گفت: اسلام مسلمانان را از تفرقه و اختلاف برحذر می‌دارد و به اتحاد، صمیمیت و صفا دعوت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) همواره تاکید دارند که با یکدیگر متحد باشید، به ویژه در دوران کنونی جریان یمن، بحرین، سوریه و فلسطین به دلیل اختلاف بین مسلمانان است.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: دشمنان از تفرقه بین مسلمانان استفاده کردند، به کشتار زنان، کودکان و تخریب بنیان‌ها می‌پردازند، همواره بیدار و آگاه باشید، اگر متحد باشیم این جریانات به وجود نمی‌آید.

وی وحدت و اتحاد را یکی از برکات انقلاب ذکر کرد و افزود: دشمنان می‌خواهند بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند تا بر ما مسلط شوند، باید این مطلب را درک کرده و در زمینه وحدت و اتحاد بیشتر تلاش کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به اصولی که برای مقابله با دشمن ضروری است، گفت: ایمان و اعتقاد، داشتن نظام اسلامی، وحدت و اتحاد و دارا بودن قدرت و جهاد از جمله موارد ضروری برای مبارزه است بنابراین به اندازه‌ای باید از نظر تجهیزات جهادی و نظامی قوی باشیم که در دشمن رعب و وحشت به وجود آید.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز ایران اسلامی دارای قدرت جهادی و نظامی بسیار قوی است، خاطرنشان کرد: دشمنان به دلیل آنکه قدرت پیدا کرده و قوی شده‌ایم، به ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی می‌پردازند، زیرا نسبت به قدرت ما حسد می‌برند و نمی‌خواهند قدرت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هرگز نسبت به سلطه‌گرایان یهود و نصارا حالت انفعال نداشته و سلطه‌پذیر نباشید گفت: سعی کنید زیر سلطه آنها قرار نگیرد متاسفانه تعدادی از کشورهای اسلامی زیر سلطه آنها هستند،‌ دشمن همواره سعی می‌کند، بین کشورهای اسلامی اختلاف ایجاد کند و آنها را زیر سلطه خود قرار دهد.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد:‌ این بیداری اسلامی روز به روز مسلمانان را بیدارتر می‌کند تا از زیر سلطه بیگانگان و استکبار خارج شوند و مستضعفان را پیوند می‌دهد تا روزی استکبار از بین برود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *