رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه:ارائه خدمات برخط قضایی در کلانتریها توسعه یافته است/ افزایش سرعت ارائه خدمات به مردم با استفاده از فناوریهای نوین
محمد کاظمی فرد در گفتوگو با میزان با بیان اينکه سرعت در رسیدگی به پرونده ها با فناوری های نوین محقق می شود تاکید کرد:در راستای سند تحول قضایی،استفاده از فناوری های نوین،تبدیل روشهای سنتی به روش های هوشمند و با هدف ارائه خدمت به مردم، ارتباط تمامی کلانتری های سراسر کشور با مجتمع های قضایی به صورت برخط والکترونیک است.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اينکه با کوشش های صورت گرفته ارتباط کلیه کلانتری های سراسر کشور با مراجع قضایی بهصورت الکترونیک و برخط است و امکان دریافت مستقیم و برخط شکواییه در راستای اجرای ماده ۳۷ آیین دادرسی کیفری فراهمشده است گفت:اگر فردی به کلانتری مراجعه کند، در همان جا شکواییه تنظیم و بهصورت برخط برای مراجع قضایی ارسال می شود.در نتیجه این اقدام، مردم تنها با یکبار حضور در کلانتری ها شکایت خود را ثبت می کنند. این شکایت ها به دادسرا و مجتمع های قضایی ارسال می شود و تمامی اقدامات دیگر از طریق همان بستر الکترونیک و به صورت برخط و آنلاین انجام می شود.
محمد کاظمی فرد در ادامه با بیان اینکه در شش ماهه ابتدایی سال گذشته ۲۹۹ هزار و۹۲۶ اقدام برخط میان کلانتری ها و مجتمع های قضایی انجام شده بود گفت: با تلاش های صورت گرفته این عدد با رشد همراه شد و در شش ماه دوم سال گذشته به ۷۵۵هزارو ۹۰۶ مورد رسید و در ادامه این روند رو به رشد در شش ماه ابتدایی سالجاری بیش از ۸۸۴ هزار اقدام برخط و الکترونیک ثبت شده است.
رئیس مرکز آمار وفناوری اطلاعات قوه قضاییه با تاکید بر اینکه این اقدام های انجام شده به معنی وجود این تعداد پرونده نیست بلکه بر روی یک پرونده چند اقدام متفاوت انجام می شود گفت: تمام تلاش مان را به کار گرفته ایم که با خدمات آنلاین و برخط باعث خدمت رسانی بیشتر و با کیفیت تر به مردم شویم.
انتهای پیام/