برنامه ریزی برای ارائه مشوق بلند مدت برای فروش اینترنتی اصناف

15:55 - 18 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۰۴۵۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با بیان اینکه به دنبال ارائه دو مشوق بلند مدت برای فروش اینترنتی اصناف هستیم، گفت: نخستین مشوق کاهش میزان مالیات بر ارزش افزوده و دومین مشوق تحریک عرضه در فضای مجازی است.

برنامه ریزی برای ارائه مشوق بلند مدت برای فروش اینترنتی اصنافبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، علی رهبری در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به جشنواره بهاره مجازی که در اسفند ماه برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره شامل سه رکن خریداران اینترنتی (مردم)، فروشگاه‌های اینترنتی (بستر فروش اینترنتی) و فروشگاه‌های آفلاین (واحد‌های صنفی) هستند که در دوران کرونا با کاهش جدی فروش مواجه شده و در ریسک ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه هدف از این جشنواره ترغیب مردم برای خرید اینترنتی است، افزود: هدف این بود که فروشگاه‌های اینترنتی تسهیلاتی به اصناف ارائه دهند و تعدادی از اصناف آفلان که به علت تعطلی بازار‌ها دچار کاهش فروش شدند بتوانند بخشی از کالا‌ها را از طریق فروش اینترنتی به فروش برسانند.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک تصریح کرد: در جشنواره دوره اول در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۹ اسفند حدود ۲۰۸ هزار بازدید از سایت جشنواره انجام شد.

وی با بیان اینکه ۱۲۰۰ فروشگاه اینترنتی متفاضی عضویت در جشنواره بهاره مجازی بودند، گفت: با توجه به سوابق عملکرد و پاسخگویی به شکایات حدود ۳۱۹ متقاضی در جشنواره شرکت کردند.

رهبری خاطرنشان کرد: واحد‌های صنفی آفلاین که به طور عموم مخاطب این جشنواره بودند به ویژه کیف و کفش، پوشاک، لوازم خانگی و آجیل و خشکبار که بیشترین آسیب را در کرونا دیده‌اند، به طور ویژه در طرح مشارکت داشتند و با روسای اتحادیه‌ها جلساتی برگزار شد.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک تاکید کرد: پنج هزار واحد صنفی در این جشنواره ارتباط گرفتند و به بعضی از این فروشگاه‌های اینترنتی متصل شدند.

رهبری افزود: ۳۰۰ واحد صنفی آفلاین در سایت جشنواره و بیش از ۵۵۰۰ واحد صنفی در فروشگاه‌ها ثبت نام کردند.

رهبری با اشاره به مزایای خرید اینترنتی گفت: مقرر شده بود فروشگاه‌های اینترنتی اغلب کالا‌ها را با تخفیف عرضه کرده و مردم اینترنت رایگان دریافت کنند، همچنین جوایز قرعه کشی به مشتریان اعطا و کالا را با سلامت بیشتر دریافت کنند.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اشاره برگزاری جشنواره دور دوم گفت: عملیات اجرایی این جشنواره به بخش خصوصی یعنی اتاق اصناف واگذار شده است و پایش و ارزیابی عملکرد فروشگاه‌های اینترنتی در ارائه خدمات به واحد‌های صنفی آفلاین توسط دولت انجام می‎شود.

رهبری با بیان اینکه به دنبال ارائه دو مشوق بلند مدت برای فروش اینترنتی اصناف هستیم، گفت: نخستین مشوق کاهش میزان مالیات بر ارزش افزوده و دومین مشوق تحریک عرضه در فضای مجازی است.

وی اظهار کرد: الزامات بهداشتی فروشگاه‌های اینترنتی در نگهداری، فروش و تحویل سفارشات تدوین شده، همچنین الزاماتی برای این فروشگاه‌ها در عرضه اقلام بهداشتی مقابله با کرونا لحاظ شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *