نقش فروشگاههای مجازی در کاهش شیوع کرونا/چین چگونه سرپا ماند؟
فروشگاه های مجازی در چین نقش مهمی در کاهش تردد مردم داشته و تجربه موفقی در زمینه خریدهای اینترنتی را رقم زده است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ،در یک ماه اخیر، خیابانهای خالی و پاساژهای تجاری خالی از خرید اره شهرهای چین را به صحنههای سریالهای پساآخرالزمانی شبیه کرده بود. صحنهای که میتواند تصویری از آیندهای نزدیک برای اروپا و آمریکای شمالی باشد. مناطقی که ار قرنطینه در آنجا به شدت در حال رشد است.
پیش بینی میشود که گفتمان عمومی در اروبا و ایالات متحده به روی بدتر شدن اوضاع و وضعیت زندگی تحت قرنطینه متمرکز شود و پرسشهایی همچون: مردم چگونه به غذا دسترسی پیدا میکنند؟ آیا خدمات پزشکی کفاف خواهد داد چگونه پول به مردم برایت خواهد شد؟ مطرح شود.
اما حتی در این مرحلهای چرخه عمر همه گیری جهانی کووید -۱۹ میتوان از برخی مسائل رخ داده در چین دربارهی چگونگی مقابله با این نوع از قطع خدمات اجتماعی و تجاری درسهایی نیز آموخت، مشخص میشود که یکی از مولفههای اسلی، فناوری دیجیتال است.
ادامه این گزارش را می توانید از این قسمت دنبال کنید.
منبع: مرکز پژوهشی آرا
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *