رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رایزنی با معاون ظریف برای سفر به غزه/ مصر با ارسال نامه‌ای شرایط اعزام افراد به غزه را اعلام کرد

13:49 - 14 مرداد 1393
کد خبر: ۱۹۸۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دعوت حماس برای حضور نمایندگان مجلس به غزه خبر داد و گفت: صبح امروز با آقای امیر عبداللهیان به صورت تلفنی مذاکره کردم. بعد از برگزاری اجلاس کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد انتظار می‌رفت امکان حضور نمایندگان قوت گیرد، اما هنوز خبر خوبی به ما نرسیده است.

: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دعوت حماس برای حضور نمایندگان مجلس به غزه خبر داد.

حسن کامران‌دستجردی در گفتگو با خبرنگار سیاسی میزان با تاکید بر اینکه تیم نمایندگان ایران برای حضور در غزه همچنان در حالت آماده‌باش به سر می‌برد، تصریح کرد: از مردم مصر توقع داریم تا راه را برای کمک به مردم غزه باز کنند.

مسئول هیئت اعزامی نمایندگان مجلس به غزه همچنین از مذاکره تلفنی خود با معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه خبر داد و گفت: صبح امروز با آقای امیر عبداللهیان به صورت تلفنی مذاکره کردم. بعد از برگزاری اجلاس کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد انتظار می‌رفت امکان حضور نمایندگان قوت گیرد، اما هنوز خبر خوبی به ما نرسیده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس سپس به نامه‌ای که 15 روز پیش از دولت مصر به مجلس ایران رسیده بود، اشاره کرد و گفت: این نامه محتوای مفیدی برای اعزام نماینده‌ها نداشت و کمکی به ما نکرد. دولت مصر در این نامه فقط به نحوه و نوع ارسال کمک‌های بشر دوستانه و پزشکی ایران به غزه اشاره و همچنین چارچوب‌هایی برای افراد اعزامی به غزه تعیین کرده بود.

به گزارش میزان، هیئت پارلمانی ایران با هدف کمک و همدردی با مردم غزه قصد دارد به این منطقه سفر کند، اما دولت مصر هنوز روادیدی برای مسافران این سفر صادر نکرده و سرانجام این سفر در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *