رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاثیرگذاری دیپلماسی موفق دولت بر توسعه روابط‌خارجی پارلمان/ ایرادهای فرهنگی ارتباطی به دولت ندارد!

15:54 - 13 مرداد 1393
کد خبر: ۱۹۴۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت در عرصه سیاست خارجی بسیار موفق عمل کرده و عملکردش بر سایر قوا نیز تاثیر گذاشته، به طوری که توسعه روابط خارجی مجلس نیز تحت تاثیر عملکرد موفق دولت در سیاست خارجی است.

: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت در عرصه سیاست خارجی بسیار موفق عمل کرده و عملکردش بر سایر قوا نیز تاثیر گذاشته، به طوری که توسعه روابط خارجی مجلس نیز تحت تاثیر عملکرد موفق دولت در سیاست خارجی است.

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی میزان همزمان با سالگرد تحلیف دولت یازدهم در 13مرداد به بررسی نقاط قوت و ضعف دولت یازدهم پرداخت و تاکید کرد: در مجموع نمره قابل قبولی به این دولت می‌دهم.

تعامل داخلی و خارجی نقطه قوت دولت یازدهم است

نماینده مردم شیروان در مجلس در بیان نقاط قوت دولت یازدهم تصریح کرد: تدبیر و تعامل مثبت با جامعه جهانی و همچنین سیاستمداران داخلی مهمترین نقطه قوت دولت تدبیر وامید است.

وی تاکید کرد: دولت در عرصه روابط بین‌المللی بسیار خوب عمل کرده و اعتماد جوامع بین‌المللی را به خود جلب کرده است. رفت و آمد وزار و روسای جمهور سایر کشورها گویای همین امر است. رفت و آمدهایی در این سطح در دولت قبل اتفاق نمی‌افتاد.

عزیزی ادامه داد: جلب اعتماد سایر جوامع باعث توسعه روابط در سایر حوزه‌ها هم شده است؛ به عنوان مثال رفت و آمد هیئت‌های پارلمانی خارجی به کشور نیز تحت تاثیر همین بهبود روابط است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: دولت در پیگیری مذاکرات هسته‌ای که پایه سیاست خارجی ایران است مطابق نظر رهبری و موفق عمل کرده است.

آرامش سیاسی به کشور بازگشته است

وی درباره حوزه سیاست داخلی نیز بازگشت آرامش را وجه مشخصه عملکرد دولت دانست و گفت: در داخل کشور آرامش ایجاد شده و جناح‌های سیاسی به دولت نگاه سیاسی ندارند. همین امر به موفقیت دولت در مجامع بین‌المللی هم منجر شده است چراکه حالا اکثرا احساس می‌کنند موفقیت دولت، همان موفقیت کشور است.

نماینده مردم شیروان در مجلس انتقاداتی که به انتصابات در دولت شده است را نیز آنها را بی‌اساس دانست و گفت: در تمامی دولت‌ها جمعی مخالف انتصابات بوده‌اند. در تمامی دنیا هم وضع به همین منوال است چراکه در هیچ انتصابی نمی‌توان همه را راضی کرد و همواره عده‌ای مخالف وجود دارند.

ایرادهای فرهنگی ارتباطی به دولت ندارد

عزیزی همچنین ایرادهای فرهنگی واردشده بر دولت ازسوی برخی جریان‌ها را وارد ندانست و تاکید کرد: ایرادهای فرهنگی را باید به عملکرد خودمان بگیریم و دولت یکساله در این زمینه نمی‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال می‌خواهند وضعیت حجاب بهتر شود، در صورتی که برای این کار باید تلاش‌ها از دوره مهدکودک شروع می‌شد. در مهدکودک، دبستان، دبیرستان و دانشگاه باید روی اعتقادات دینی یک خانم کار شود تا زمانی که وارد جامعه می‌شود محجب باشد.

کم‌توجهی به تولید، نقطه ضعف دولت یازدهم است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس سپس از نقاط ضعف دولت یازدهم سخن گفت: دولت هنوز نتوانسته است بسته کاملی برای اقتصاد، تولید و کاهش آسیب‌های اجتماعی ارائه کند.

وی تاکید کرد: درست است که تورم کاهش پیدا کرده اما هنوز برنامه جامعی برای تولید وجود ندارد.
عزیزی موفق نبودن کشور در حمایت از تولید را مربوط به دولت کنونی ندانست و گفت: تا زمانی که اقتصاد ربوی از بین نرود و اقتصاد اسلامی نشود، هیچ دولتی نمی‌تواند از تولید حمایت کند. وی خاطرنشان کرد: یا باید نرخ سود بانکی پایین بیاید یا دولت به تولیدکننده سوبسید بدهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *