رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نباید نام فولاد مبارکه از لیست صنایع آلاینده حذف شود/ کمک شهرداری‌ها به شهرهای اطراف قطع خواهد شد

14:24 - 25 تير 1393
کد خبر: ۱۱۷۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس معتقد است، با حذف فولاد مبارکه از لیست صنایع آلاینده، آسیب شدیدی به شهرهای اطراف خواهد آمد. چرا که کمک‌های مالی به شهرداری های شهرهای اطراف قطع خواهد شد.

: نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس معتقد است، با حذف فولاد مبارکه از لیست صنایع آلاینده، آسیب شدیدی به شهرهای اطراف خواهد آمد. چرا که کمک‌های مالی به شهرداری های شهرهای اطراف قطع خواهد شد.


ابوالفضل ابوترابی در گفت‌و گو با خبرنگار میزان با بیان مطلب فوق افزود: تاکنون فولاد مبارکه در لیست صنایع آلاینده قرار داشت و این کمک بزرگی به شهرهای اطراف بود.

ابوالفضل ابوترابی اضافه کرد: کمک‌های مالی به شهرداری‌های شهرهای اطراف باعث می‌شد که وضع آلایندگی شهرها کنترل شود و آلودگی بیش از حد سلامت مردم را تهدید نکند.

به گفته عضو کمیسیون قضایی مجلس، سازمان محیط زیست شرکت فولاد مبارکه را از لیست آلاینده‌ها حذف کرده است و برخی از نمایندگان به این اتفاق اعتراض داشته و خواهان اضافه شدن فولاد از لیست صنایع آلاینده شدند.

گفتنی است جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به کمیسیون اصل 90 مجلس با شکایت از خروج نام فولاد مبارکه از لیست صنایع آلاینده اعلام کردند که با توجه به عدم توجه به آلاینده‌های زیست محیطی در صنایع مهمی مثل شرکت فولاد مبارکه سازمان محیط زیست باید پاسخگو باشد.

در این نامه عنوان شده که خروج نام فولاد مبارکه از لیست صنایع آلاینده در حالی است که طی مراسمی ساختمانی با زیربنای 31هزار و 840 متر مربع و با وسعت 250هزار متر مربع از سوی شرکت فولاد مبارکه به سازمان محیط زست اهدا شده است.

نمایندگان در این نامه همچنین عنوان کردند که سازمان محیط زیست در زمان اعزام کارشناسان برای کاهش آلاینده‌ها در فولاد مبارکه با اطلاع‌رسانی قبلی وارد شده و در نتیجه میزان فعالیت بخش‌هایی از فولاد در این زمان به پایین‌ترین حد خود رسیده تا خروجی آلاینده‌ها در حد استاندارد نشان داده شود.

این نمایندگان ضمن اعلام شکایت از عملکرد سازمان حفاظت از محیط زیست در خصوص نحوه بررسی، پایش و اعلام نظر نسبت به وضعیت آلاینده‌های زیست محیطی صنایع خواستار رسیدگی به این شکایت شده‌اند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *