افزایش ۱۱ درصدی تولید سیمان در سال گذشته با تامین برق کافی

12:14 - 25 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۲۸۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
افزایش ۱۱ درصدی تولید سیمان در سال گذشته با تامین برق کافی
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه در سال گذشته با تامین برق کافی برای صنایع سیمانی میزان تولید این صنایع نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۱ درصد افزایش یافت، گفت: بر اساس الزامات قانونی صنایع سیمانی سالانه یک درصد نیروگاه تجدیدپذیر وارد مدار خواهند کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت نیرو، حمید فرمانی درباره تعامل دوسویه با وزارت نیرو به منظور تامین و مصرف برق کافی در فصل گرم سال گفت: انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در دو سال گذشته چهار جلسه اختصاصی با وزیر نیرو و چندین جلسه با مدیران ارشد صنعت برق به منظور برنامه‌ریزی برای تامین حداکثری برق در فصل تابستان برگزار کرده است.

وی ادامه داد: در سایه تعامل خوب وزارت نیرو با صنعت سیمان در تابستان سال گذشته شاهد افزایش ۱۱ درصدی میزان برق تحویلی به این صنعت بودیم که همین اقدام باعث شد میزان تولید سیمان کشور از مرز ۷۱ میلیون تن عبور کند.

فرمانی با ابراز امیدواری نسبت به برنامه‌های وزارت نیرو برای تامین برق حداکثری به این صنعت در فصل گرم سال جاری ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری و به دلیل تسریع در عملیات ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن، مصرف سیمان کشور تا ۵ میلیون تن افزایش یابد که امیدواریم با تامین برق کافی در این زمینه مشکلی برای تولید سیمان نداشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به ضرورت مصرف برق مصرفی در بخش خانگی بیان کرد: یکی از برنامه‌های خوب وزارت نیرو در دو سال گذشته و سال جاری ترغیب مشترکان بخش خانگی به کاهش مصرف از طریق اعطای پاداش کم مصرفی است که به شکل قابل ملاحظه‌ای مصرف این بخش را کاهش و در مقابل امکان تامین برق بیشتر برای صنایع را افزایش می‌دهد.

رئیس هیئت مدیره انجمن سیمان با استقبال از عرضه برق در بورس انرژی اضافه کرد: عرضه برق در بورس انرژی و ترغیب صنایع بالای یک مگاوات به خرید برق از این بازار به دلیل امکان چانه‌زنی و خرید برق با قیمت ارزان‌تر برای صنایع انرژی بر جذاب است و از سوی دیگر نیز به دلیل تزریق نقدینگی به واحد‌های نیروگاهی می‌تواند به افزایش ظرفیت تولید برق کشور کمک شایانی کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود درباره برنامه صنایع سیمانی برای احداث نیروگاه تجدیدپذیر گفت: صنایع سیمانی با توجه به الزامات قانونی مکلف هستند سالانه یک درصد از دیماند مصرف برق خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند و پیش‌بینی می‌کنیم تا ۵ سال آینده برنامه صنعت سیمان برای احداث نیرگاه‌های تجدیدپذیر تکمیل شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *