رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ادعاها درباره ارسال تسلیحات از ایران به عراق صحت ندارد/ آ‌یت‌الله سیستانی رأی مردم را با اهمیت می‌دانند

14:33 - 09 تير 1393
کد خبر: ۳۶
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه امکان همکاری میان ایران و آمریکا بر سر مساله درگیری ها در عراق وجود ندارد، ادعای روزنامه آمریکایی در خصوص میزان ارسال تسلیحات از ایران به عراق را رد کرد.

: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه امکان همکاری میان ایران و آمریکا بر سر مساله درگیری ها در عراق وجود ندارد، ادعای روزنامه آمریکایی در خصوص میزان ارسال تسلیحات از ایران به عراق را رد کرد.

اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار دیپلماسی با بیان اینکه ما همواره اعلام کرده ایم به کشور همسایه خود، عراق کمک خواهیم کرد، ادعای روزنامه آمریکایی نیویرک تایمز مبنی بر ارسال روزانه 140 تن تجهیزات نظامی از ایران به عراق را رد کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه کشور عراق مورد تعرض قرار گرفته و تروریست های فعال در آنجا از عربستان کمک می گیرند، گفت: به خاطر تعرض های صورت گرفته از سوی تروریست ها به عراق، ما به این کشور کمک می کنیم، ولی ارسال این میزان از تجهیزات به عراق کذب است.

کوثری ادامه داد: کمک جمهوری اسلامی ایران به عراق در راستای اهداف انسان دوستانه و بشر دوستانه انجام می شود و این کمک ها هم به دلیل نیاز کشور عراق است.

وی در خصوص احتمال همکاری ایران و آمریکا بر سر مساله عراق که از سوی برخی از مقامات آمریکایی بیان شده است، اظهار کرد: همکاری میان ایران و آمریکا میسر نیست، مگر اینکه نفعش به ملت یکپارچه عراق برسد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: البته در عمل همکاری بین ایران و آمریکا درباره عراق امری شدنی نیست، چون آنها از تروریست ها حمایت می کنند و این موضوع مخالف نظرات ما است.
وی تاکید کرد: بنابراین هنگامی که نظرات ما یکی نیست، امکان همکاری بین ایران و آمریکا درباره عراق وجود نخواهد داشت.

کوثری همچنین با اشاره به خواست آیت الله سیستانی برای تشکیل سریع تر دولت جدید در عراق گفت: ایشان با توجه به اهمیتی که برای رای مردم عراق قائل هستند، خواستار تشکیل سریعتر دولت هستند.

وی ادامه داد: دولت عراق باید هرچه سریعتر با توجه به رای مردم تشکیل شود تا عراقی ها بتوانند با همکاری یکدیگر داعش را بر سر جایش بنشینند و پکیارچگی عراق را تضمین کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *