ورود شورای سلامت به محصولات کشاورزی /جلوگیری از عرضه محصولات دارای باقیمانده سم

22:20 - 26 آبان 1394
کد خبر: ۹۹۶۸۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان- محمدی برلزوم اقدام شورای سلامت در مورد محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: مسئولیت دولت نیز شناسایی و جلوگیری از عرضه محصولات دارای باقیمانده سم است.
به گزارش به نقل از روابط عمومی سازمان تعزیرات، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در نشست هماهنگی برای دسترسی مردم به محصولات غذایی سالم بر لزوم اقدام شورای سلامت در مورد محصولات کشاورزی تاکید کرد.

محمد محمدی افزود: حق طبیعی مردم این است که به محصولات غذایی سالم دسترسی داشته باشند و مسئولیت دولت نیز شناسایی و جلوگیری از عرضه محصولات دارای باقیمانده سم است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به برخی از تکالیف قانونی دولت درباره شناسایی و معرفی محصولات مجاز ادامه داد: سمومی که در مزارع استفاده می شود به صورت غیرعلمی و ناآگاهانه مصرف شده و باید در این زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی لازم انجام شود و باید با افرادی که با سلامت و جان مردم بازی می کنند؛ برابر قانون و با جدیت برخورد کنیم.

نماینده موسسه تحقیقات گیاه پزشکی نیز گفت: مقدار مصرف سم در ایران 20 الی 25 هزار تن در ایران است که این مقدار در حد مجاز بوده اما چگونگی مصرف این سموم صحیح نیست و کشاورزان از افت کش های ارزان و قدیمی استفاده می کنند در حالی که هر آفت کش مشخصا برای از بین بردن نوع خاصی از آفت باید مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین محمدی در مورد مصوبات این جلسه اظهار کرد: مردم باید در مورد مقدار و سموم استفاده شده در محصولات آگاه شوند و شورای سلامت وظیفه دارد که در رابطه با محصولات کشاورزی اقدام کند.

در این نشست کارشناسان به اعلام نظرات و پیشنهادات خود پرداختند، برخی از کارشناسان نیز در مورد نامطلوب بودن نتایج آزمایش محصولات کشاورزی مطالبی بیان کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *