پیام آیت‌الله علوی گرگانی برای اولین همایش ملی کتاب و نشر

13:58 - 26 آبان 1394
کد خبر: ۹۹۶۰۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان - در بخشی از پیام آیت‌الله علوی گرگانی آمده است: طبیعی است زمانی این همایش‌ها مفید خواهد بود که در عرصه عمل موجب تعالی حوزه کتاب و نشر شده و به تبع آن موجب تعالی فرهنگ جامعه شود.
به ، صبح امروز اولین همایش ملی کتاب و نشر با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس کتابخانه ملی، محمود آموزگار رئیس ناشران، همایون امیرزاده، ناشران و کتابداران در کتابخانه ملی برگزار شد. این همایش تا پایان روز ادامه دارد.

حضرت آیت‌الله العظمی علوی گرگانی برای برگزاری اولین همایش ملی کتاب و نشر پیامی را صادر کرده‌اند که در ادامه می‌خوانید:

بسمه‌تعالی

قال علی(ع) «الکتب بساتین العلماء»

در طول تاریخ بشریت آنچه که بیشترین نقش را در هدایت افکار عمومی و راهنمایی آن‌ها به سمت تعالی و یا انحطاط اخلاقی داشته است وجود کتب و مؤلفینی است که دارای انگیزه‌ها و افکار متعهد بوده‌اند. کتاب عامل مهمی در جهت‌دهی به افکار عمومی و همچنین القای افکار صحیح و یا خدای ناکرده فاسد به جامعه و مخصوصاً نسل جوان ما می‌باشد که در جهت کنترل و هدایت‌دهی آن باید برنامه‌ریزی مفصل و هدفمند و درازمدت صورت گیرد.

حال که بنا است همایشی با محوریت کتاب و نشر برگزار گردد خوب است عزیزان در این عرصه به بازیابی و مطالعه سیر تحولاتی نشر و کتاب توجه جدی داشته و کاستی‌ها و فرصت‌های آن را به نحو دقیق‌تری بررسی کرده و تصمیم لازم گرفته شود طبیعی است زمانی این همایش‌ها مفید خواهد بود که در عرصه عمل موجب تعالی حوزه کتاب و نشر شده و به تبع آن موجب تعالی فرهنگ جامعه شود.

در پایان به مسئولین حکومتی و عزیزان وزارت ارشاد هم توصیه می‌شود در جهت حمایت از نشر کتب ارزشمند علمی که با فرهنگ بومی و دانش درونی جوانان عزیز این مرز و بوم نوشته شده است و همچنین کتب دینی که موجب افزایش معارف اسلامی است برنامه‌ریزی کرده و بودجه خاص برای این امور در نظر گرفته شود تا این کتب در مسیر نشر و چاپ به نحو شایسته‌ای به دست علاقمندان برسد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *