نسل دوم انقلاب از مدیریت، محروم مانده‌اند/ مدیریت کشور آزمون و خطا بوده است

12:09 - 26 آبان 1394
کد خبر: ۹۹۵۴۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نسل دوم انقلاب از مدیریت محروم مانده‌اند، گفت: مدیریت کشور به شیوه آزمون و خطا بوده و بسیاری از سیاست ها با این رویکرد اتخاذ و اجرا شده است.
نسل دوم انقلاب از مدیریت محروم مانده‌اند/ مدیریت کشور آزمون و خطا بوده استبه گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، محمد رضا عارف در پنجمین کنفرانس ملی مدیریت اجرایی بیان کرد: ایران هم اکنون در مسیر شتابان توسعه و پیشرفت قرار گرفته و به این ترتیب دنیا به ایران نگاه ویژه ای دارد.

وی افزود: در این مسیر مهمترین جالش عدم تحقق برنامه های توسعه بوده که ریشه در چالش های مدیریتی دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در بحث مدیریت کشور مهمترین ضعف در بهره وری است به طوریکه در برنامه توسعه چهارم کشور بهره وری رشدی فراتر از 2.5درصد نداشت.

مدیریت باید علمی و توسعه گرا باشد
وی یادآور شد: مدیریت در کشور باید علمی، توسعه گرا و اخلاق مدار باشد این در حالی است که از تئوریهای بین المللی مدیریت استفاده کرد و لازمه این بهره مندی تعدیل بومی و اسلامی آنها است برای تحقق این امر لازم است مطالعات و پژوهشها در این حوزه افزایش یابد.

وی افزود: مدیر در کشور الگو است به این ترتیب رفتار، کردار و عملکرد وی نیز باید الگو باشد و ویژگی های یک مدیر موفق وآگاه سرلوحه بقیه مدیران قرار بگیرد.

مزیت کشور ما در بهره مندی از نیروی انسانی است
عارف گفت: مزیت کشور ما در بهره مندی از نیروی انسانی است و نه منابع نفتی، با این حال بی ثباتی در مدیریت موجب به هم ریختگی در کل سیستم شده به طوریکه با کوچکترین تغییرات سازمان کاملا تغییر می کند.

چالش بی توجهی به زنان
وی افزود: یکی از چالشهای دیگر بی توجهی به نیروی انسانی زنان در دستگاه مدیریتی است در صورتیکه از این نیروی ارزنده در برخی از موارد می توان به جای مردان استفاده کرد و دستاورد بهتری را کسب کرد درحال حاضر نرخ مشارکت زنان 12 درصد است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: جوانگرایی یکی از فرصتهای خوب اصلاح سیستم مدیریتی است که در کشور فراموش شده به طوریکه متوسط عمر مدیران در چهار دهه گذشته به طور متوسط سالانه 5 سال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه نسل دوم انقلاب از مدیریت محروم مانده‌اند، ادامه داد: انتظار می رود با پایان دوران سند چشم انداز قدرت مدیریتی از نسل اول به نسل سوم انتقال یافته و به جوانان اعتماد کرد.

مدیریت کشور آزمون و خطا بوده است
عارف بیان کرد: مدیریت کشور به شیوه آزمون و خطا بوده و بسیاری از سیاستها با این رویکرد اتخاذ و اجرا شده است.

وی افزود: اخلاق در مدیریت کلید واژه تعالی کشور است با این حال دور شدن از ارزشها باعث شده اخلاق بر حوزه مدیریت فراموش شود اخلاق حرفه ای ضامن رویکرد حرفه ای و ارتقای اقتصادی است.

گفتنی است، پنجمین کنفرانس ملی مدیریت اجرایی 26 و 27 آبان ماه در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *