طرح تجمیع قبوض آب و برق و نصب 32 میلیون کنتور هوشمند/عمر نیم‌قرنی شبکه برق تهران

10:56 - 26 آبان 1394
کد خبر: ۹۹۴۸۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان - معاون وزیر نیرو از طرح نص 32 میلوین کنتور جدید هوشمند خبر داد و گفت: تجمیع قبوض آب و برق در دستور کار است که در آینده اجرایی می شود.
طرح نصب 32 میلیون کنتور جدید هوشمند/ عمر شبکه برق تهران نیم قرن استبه گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، علیرضا دائمی طی گفت وگویی اظهار کرد: طرح تجمیع قبوض آب و برق باعث صرفه جویی در قرائت های کنتورها می شود.

وی ادامه داد: با این طرح هزینه صدور قبض کاهش پیدا می کند و تعداد صدور قبوض چاپی نیز کاهش پیدا می کند و الان 32 میلیون مشترک برق داریم و این باعث می شود که برای ثبت قبوض تردد و هزینه ها کاهش یابد.

معاون وزیر نیرو در خصوص مشکلات اجرای این طرح گفت: برای اجرای این طرح دو مانع داریم که یکی از مشکلات آن این است که بسیاری از مشترکان ما در آپارتمان ها در آب و گاز مشترک هستند بنابراین زیرساخت لازم وجود ندارد.

دائمی گفت: اکثر ساختمان ها گاز و آب مشترک دارد بنابراین باید زیرساخت لازم برای تجمیع و نصب کنتور هوشمند برای 32 میلیون مشترک انجام شود.

وی افزود: نمونه های شاهد را انجام داده ایم و در آینده این اقدام گسترده می یابد البته ناگفته نماند اجرای این طرح واقعیتا در گروه اعتبار است.

کنترل هوشمند از راه دور کنتورها
معاون وزیر نیرو ادامه داد: کنترل کنتورها هوشمند می شود و قرائت از راه دور انجام می شود این طرح نیز سیستم هوشمندی است که در کاهش مصرف نیز ما را کمک می کند.

عمر شبکه برق تهران نیم قرن است
وی در خصوص فرسوده بودن 30 درصد از شبکه برق تهران، اضافه کرد: عمر شبکه برق تهران نیم قرن می گذرد امیدواریم این سن کاهش یابد.

دائمی در ادامه گفت: تلفات برق در شبکه های توزیع کمتر از 12 درصد است و حدود 3 درصد این رقم کاهش پیدا کرده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *