رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خلاء اطلاعاتی در سرویس های امنیتی فرانسه

9:34 - 26 آبان 1394
کد خبر: ۹۹۴۲۱
خبرگزاری میزان- رسانه های فرانسه طی روزهای اخیر پس از حوادث مرگبار جمعه شب گذشته در پاریس خطی را دنبال می کنند که بر وجود خلاء اطلاعاتی در سرویس های امنیتی و پلیس فرانسه حکایت دارد.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از شبکه رادیویی فرانس انترناسیونال، دیروز در حالیکه سه روز از این حادثه گذشته بود، ترکیه اعلام کرد که دو سال پیش به مقامات فرانسه هشدار داده بود که یکی از عناصری که حادثه پاریس را مرتکب شده از ترکیه به فرانسه رفته است.

فرانس انترناسیونال با طرح این سئوال که آیا یک خلاء اطلاعاتی در سرویس های امنیتی و پلیس فرانسه وجود دارد؟ افزود: عمراسماعیل مصطفی عضو مهاجمان تروریست حادثه پاریس که بلافاصله توسط پلیس و نیروهای امنیتی فرانسه شناسایی شددر سال 2013 به طور قانونی از بلغارستان وارد ترکیه شده و در دسامبر سال بعد یعنی 2014 راهی سوریه شده است. سرویس های اطلاعاتی ترکیه این ماجرا را همان موقع به اطلاع مقامات امنیتی فرانسه رسانده بودند.

هفت ماه بعد یعنی در ژوئن گذشته مقامات ترکیه بار دیگر به همتایان فرانسوی خود هشدار داده بودند که این فرد وارد سوریه شده است و د در همان زمان سرویس های امنیتی ترکیه رد پای این فرد را از دست می دهند و تصور می کنند که عمر اسماعیل به فرانسه باز گشته است.

بنابر این گزارش، این عنصر گروه های تروریستی در حملات جمعه شب گذشته در پاریس مشارکت داشته است و نشان از عدم توانایی در استفاده از اطلاعات در سرویس های جاسوسی و ضد جاسوسی و اطلاعاتی فرانسه دارد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *