گوام کجاست؟ + عکس

9:21 - 26 آبان 1394
کد خبر: ۹۹۴۱۳
خبرگزاری میزان- گوآم بزرگترین جزیره از جزایر منطقه میکرونزی است و پس از طی سه‌چهارم از راه هاوایی به فیلیپین می‌توان به آن رسید.
به گزارش گروه فضای مجازی میزان، گوآم جزیره‌ای است در اقیانوس آرام غربی که توسط دولت ایالات متحده اداره می‌شود ولی جزء خاک ایالات متحده به‌شمار نمی‌آید. جمعیت این جزیره ۱۶۰٬۳۷۸ نفر و مرکز آن شهر هاگاتنیا است.  امور سیاسی میان گوآم و ایالات متحده توسط «دفتر امور جزایر» وزارت کشور آمریکا اداره می‌شود.

گوآم بزرگترین جزیره از جزایر منطقه میکرونزی است و پس از طی سه‌چهارم از راه هاوایی به فیلیپین می‌توان به آن رسید.

۳۸٫۳ درصد از مردم گوآم به زبان انگلیسی، ۲۲٫۲ درصد به زبان چامورو، ۲۲٫۲ درصد به زبان‌های فیلیپینی و بقیه نیز به زبان‌های دیگر جزایر اقیانوسیه سخن می‌گویند.

گوام کجاست؟ + عکس

گوآم تا پیش از جنگ جهانی دوم تنها جزیره میکرونزی بود که ایالات متحده کنترل آن را در دست داشت اما این جزیره ساعاتی پیش از حمله به حمله هوایی ژاپن به پرل هاربر در هشتم دسامبر ۱۹۴۱ به تصرف نیروهای ژاپنی درآمد که این تصرف دو سال و نیم به درازا کشید.

در خلال تصرف ژاپن، مردم گوآم با اعمالی چون شکنجه، تجاوز جنسی، و قتل توسط نظامیان روبه‌رو شدند و سیاست تحمیل فرهنگ ژاپنی بر مردم این جزیره نیز در پیش گرفته شد.  به هنگام بازپس‌گیری جزیره توسط آمریکا در ۲۱ ژوئیه ۱۹۴۴، درگیری شدید نظامی در گوآم روی داد. این روز به عنوان «روز آزادسازی» جزیره در تقویم رسمی گوآم قرار گرفته‌است.

گوام کجاست؟ + عکس

در حال حاضرفرماندار این جزیره که تحت ریاست جمهوری باراک اوباماست  ادی کالو است. مهمترین درآمد  ساکنان و دولت محلی گوام در میان اقیانوس آرام که برخی آن را یک بهشت روی زمین می‌خوانند از گردشگری است.پس از گردشگری اما مهمترین منبع مالی این جزیره از پایگاه‌های نظامی آمریکا و حضور نیروهای این کشور است.حدود ۲۹ درصد مساحت این جزیره که به ۱۹ بخش تقسیم شده را پایگاه‌های نظامی آمریکا تشکیل می‌دهد و واشنگتن آن را به یکی از مراکز مهم نیروهای خود در اقیانوس آرام تبدیل کرده است.

گوام کجاست؟ + عکس

تنها مورد غیر عادی در این جزیره چادرهای کمک‌‌های امدادی است که در نقاط مختلف آن مستقر شده‌اند.هر چند خیلی‌ها می‌گویند که تهدیدهای کره شمالی فقط لفاظی است اما گوام که جزیره‌ای آرام برای گردشگران است بدون شک راحت‌ترین هدف در خاک آمریکا  برای کره شمالی خواهد بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *